Categories: Новини

Зростання цін чи дефіцит: чого очікувати від ринку палива

Директор консалтингової групи “А-95” Сергій Куюн вважає, що блокада кордону з Польщею через протести місцевих фермерів найбільше позначиться на цінах та наявності автогазу, а от на ситуацію з бензином та дизелем це вплине меншою мірою, адже для них є альтернативний спосіб доставки – залізницею.

Про це він розповів у коментарі “Апострофу”.

“Дизель і бензин технічно можна транспортувати залізничними цистернами, тому у разі закриття автодоріг існує альтернативний спосіб доставки. У той же час, скраплений газ може перевозитися тільки спеціальними автоцистернами. Тож блокування транскордонних автодоріг призводить до того, що перевезення просто припиняються”, – сказав Куюн.

Він додав, що час доставки автогазу зростає через те, що машинам доводиться з польського кордону їхати в об’їзд – через Словаччину, Угорщину та Румунію. У зв’язку з цим кінцева ціна палива може зрости на 3 гривні.

За словами експерта, машини з газом із польського кордону прямують в об’їзд – через Словаччину, Угорщину та Румунію. Це тягне за собою збільшення часу та вартості перевезення, через що кінцева ціна ресурсу на АЗС може зрости на 3 гривні за літр.

Ринок бензину та дизельного палива страждає щонайменше, адже ці види палива можна перевозити у залізничних цистернах. Крім того, постачання такого пального більш диверсифіковано – на Польщу припадає менша частка.

При цьому, зазначає Куюн, ціни на бензин та дизель почали зростати, але з іншої причини.

“Останнім часом на світовому ринку почала підвищуватися вартість нафти. Якщо на початку року барель коштував 77 доларів, то зараз ціна коливається на позначці 83 долари, що спричиняє подорожчання бензину і дизеля”, – сказав він.

Експерт зазначив, що основним фактором зростання цін на нафту є напади єменських хуситів на судна у Червоному морі. Доповненням, яке впливає на вартість палива в Україні, можуть стати блокування польськими протестувальниками залізничних постачань.

“Сказати, скільки коштуватиме пальне за тиждень, місяць, півроку – зараз не наважується ніхто. Так – ціни зростатимуть”, – зазначив Куюн.

Також він повідомив, що деякі трейдери побоюються дефіциту палива з наближенням посівної, але швидше за все ринку нічого не загрожує.

“Цього разу постачальники краще підготувалися. Якщо під час перших блокувань вони спочатку трохи розгубилися, що призвело до затримок з постачанням пального, то зараз вони, навчені досвідом, оперативно перенаправляють потоки пального в обхід польського кордону. Це дозволяє забезпечити безперебійне постачання та повне задоволення внутрішнього попиту”, – сказав експерт.

Лисенко Катерина

Recent Posts

Сліпих і глухих визнають здоровими? Нардепка пояснила, хто наказав ВЛК “хімічити” з діагнозами

Тимчасова слідча комісія Верховної Ради виявила, що лікарі військово-лікарських комісій (ВЛК) мають негласну вказівку визнавати…

5 хв. ago

Польські фермери погрожують заблокувати весь кордон із Україною

Раніше польські  фермери припинили акцію протесту біля пункту пропуску з Україною «Медика – Шегині» після…

12 хв. ago

В РФ розповіли, як можна ліквідувати Путіна і назвали найбільш дієві способи

Російський диктатор Володимир Путін панічно боїться смерті, через що охорона та забезпечення його недоторканності стали…

21 хв. ago

Рада непомітно прибрала можливість конфіскувати майно корупціонерів

Верховна Рада непомітно прибрала можливість конфіскації майна у корупціонерів, які за новим законом можуть уникнути…

30 хв. ago

Міністерство охорони здоров’я перевірить майже 1,7 тис. посадовців на фіктивну інвалідність

Міжвідомча робоча група, утворена Міністерством охорони здоров'я, перевірить обґрунтованість рішень медико-соціальних експертних комісій (МСЕК) у…

38 хв. ago

У Франції викрали національний скарб: він коштує мільйони

21 листопада у центральній Франції відбулося зухвале пограбування Музею Гієрона, одного з найстаріших музеїв сакрального…

49 хв. ago