Серед п’яти автомобільних мостів столиці, що поєднують правий та лівий береги Києва, найбільше занепокоєння фахівців викликає стан мостів Метро та Патона. Наразі вони є одними з найбільш проблемних інфраструктурних об’єктів столиці, якими треба було займатися, як кажуть, ще позавчора. Як мінімум, обидва мости давно мали б бути закриті, аби щоденно не наражати на небезпеку життя водіїв та пішоходів, але поки на аварійних перегонах мосту Метро буде встановлено тимчасові металеві підтримуючі конструкції.
Про це у коментарі агентству УНІАН повідомив гендиректор комунальної корпорації “Київавтодор” Олександр Федоренко. Як зазначає транспортний експерт Дмитро Беспалов, і міст Метро, і міст Патона досягли абсолютно непрацездатного стану. Проте кожного дня ними їздить понад 100 тисяч транспортних засобів, незважаючи на тріщини в опорах та вкриті корозією балки. А перевірки стану мостів, які мають проводитися раз на рік, в Києві відбуваються час від часу.
Наприклад, міст Патона останнього разу інспектували ще у 2020 році. Так, проїзд ним вже досить довгий час обмежено, рух вантажівок заборонено, втім, його стан весь час погіршується. При цьому столична влада перекидає відповідальність на центральну: у серпні 2024 року вона закликала уряд негайно виділити кошти на реставрацію. Хоча фахівці попереджають – міст може обвалитися у будь-яку мить. Так влітку цього року директор Інституту електрозварювання ім. Патона Ігор Крівцун у інтерв’ю виданню LIGA.net зазначив, що міст Патона не лише перебуває в аварійному стані, а й взагалі дуже скоро стане непридатним.
Щодо мосту Метро, який мають “підтримати” металевими конструкціями, підготовчі роботи до великого ремонту, який триватиме до липня 2026 року, вже почались. В середині вересня Інформатор побував на будівельному майданчику, який облаштовано на пляжі Венеційського острова, поряд із конструкціями метромоста. Там працювала важка техніка: декілька потужних кранів вивантажували важкі металеві палі, які саме почали забивати в дно Дніпра біля берега.
Діагноз “втомлений міст” був наданий мосту Метро у 2023 році, коли тодішній очільник Київського метрополітена Віктор Брагінський визнав, що стан мосту є якщо не аварійним, то точно не бездоганним. Тоді він запевнив, що з точки зору саме метрополітену все гаразд, небезпеки для пасажирів немає, але міст треба ремонтувати. Сьогодні фахівці говорять про те, що тривалість життя обох мостів – непередбачувана, воно може закінчитися в будь-яку мить із жахливими наслідками.
Нагадаємо, ще у січні 2024-го Інформатор писав про нагадування від КМДА про те, що мости Метро та Патона в Києві офіційно перебувають у стані непрацездатності. Втім, сотні тисяч автомобілів продовжують їздити цими мостами. Ще тоді адміністрація столиці звернулася до уряду вперше з нагадуванням про необхідність проводити ремонт обох мостів, щоб уникнути транспортного колапсу у столиці.
Згодом ми розповідали, що Комунальна корпорація “Київавтодор” у травні 2024 року оголосила тендер на протиаварійні роботи на мосту Метро. Роботи триватимуть до кінця 2026 року. Коли все виконають, то компанії-підряднику мають заплатити понад 2 млрд грн.
Ні для кого не секрет, що за туристами під час відпустки полюють полчища шахраїв і…
Раніше для багатьох українських водіїв ремонт автомобіля просто на вулиці біля дому був звичайною справою.…
У Раді напрацювали концепцію економічного бронювання з врахуванням можливостей компаній, які працюють у регіонах з різним рівнем…
Міський радник у Західному Йоркширі (Велика Британія), який керував ІТ-бізнесом, Роберт Голден використовував приховані камери,…
Перукар на ім'я Річмонд часто демонструє стрижки своїх клієнтів, які набирають мільйони переглядів у соцмережах.…
Орнітологи України висловлюють занепокоєння щодо помітного скорочення чисельності горобців у міських районах, тенденція, яка зберігається…