Закриття метро на «Теремки»: експерт назвав винуватця катастрофи

Вирішальний антропогенний чинник, який призвів до аварії та закриття частини «синьої» гілки метро у Києві, має узагальнену назву «київський забудовник». Про це розповів директор аналітико-дослідницького центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко у статті на Zn.ua.

На думку експерта, підтоплення тунелю метро сталося через підняття ґрунтових вод, на які безпосередньо вплинула значна забудова території над тунелем.

Сергієнко пояснив, що у Києві є близько 700 поверхневих водних об’єктів. А під містом – невидиме, але реальне підземне море з річок, озер, пливунів, джерел і струмків.

Якщо ж поглянути на карту Києва, то можна побачити, що вздовж траси аварійної ділянки метро розташовані суцільні споруди та будівельні майданчики. Забудова починається з ТРЦ Ocean Plaza над станцією «Либідська».

«Загнати річку Либідь у бетонне русло – не означає вирішити проблему відводу води, оскільки все її річище насичене джерелами й у бетонні береги їх вода потрапити якраз не може! Тому будь-яке втручання в цю систему палями та фундаментами призводить лише до підйому рівня ґрунтових вод, що, на моє переконання, й призвело до послаблення ґрунтів під тунелем і його подальшої руйнації», – зазначив Сергієнко.

Нагадаємо, що рух поїздів між станціями метро «Деміївська» та «Теремки» (усього шість станцій) у Києві закрили на час ремонту перегінного тунелю. Обмеження продовжаться протягом пів року. Перегінні тунелі між станціями «Деміївська» та «Либідська» споруджувалися в поймі річки Либідь у 2008-2010 роках підземним способом у складних гірничо-геологічних умовах, при штучному водозниженні.

Із 13 грудня у столиці між станціями метро «Теремки» – «Деміївська» курсуватиме «човниковий» рух поїздів.

За процесуального керівництва Подільської окружної прокуратури міста Києва проводиться ретельне дослідження обставин у кримінальному проваджені, розпочатому за фактом службової недбалості, у зв’язку з виникненням аварійної ситуації, що призвела до порушення герметичності, протікання води та потрапляння піску в тунель київського метрополітену на Оболонсько – Теремківській лінії метро.

Ольга Степанова

Recent Posts

Кабріолет Bugatti встановив світовий рекорд швидкості

Автомобіль Bugatti W16 Mistral з відкритим верхом встановив новий рекорд швидкості для родстерів, розігнавшись до 453,91 км/год…

10 хв. ago

Розлітаються, як гарячі пиріжки: Британці почали скуповувати бункери після ядерних погроз Путіна

Що може бути кращим способом відсвяткувати чергову ядерну погрозу від Путіна, ніж придбати старий ядерний…

13 хв. ago

Медведєв зробив гучну заяву: коли Кремль натисне на “ядерну кнопку”

Дмитро Медведєв, заступник голови Ради безпеки Росії, заявив, що застосування ядерної зброї Кремлем можливе лише…

34 хв. ago

Скасування “бусифікації”: як зміниться мобілізація і що буде з ТЦК

Україна незабаром може реформувати свій підхід до мобілізації, відійшовши від спірних примусових практик, часто званих…

37 хв. ago

Майже чверть британців живуть на межі бідності: дані офіційного звіту

Якщо ви думали, що економіка Великої Британії має запас міцності, офіційні дані вам не сподобаються.…

39 хв. ago

Під Києвом вибухнули трансформатори, люди залишились без світла

Вечір п’ятниці, 22 листопада, не став спокійним для мешканців Києва та Київської області, — у…

45 хв. ago