Закриття метро на «Теремки»: експерт назвав винуватця катастрофи

Вирішальний антропогенний чинник, який призвів до аварії та закриття частини «синьої» гілки метро у Києві, має узагальнену назву «київський забудовник». Про це розповів директор аналітико-дослідницького центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко у статті на Zn.ua.

На думку експерта, підтоплення тунелю метро сталося через підняття ґрунтових вод, на які безпосередньо вплинула значна забудова території над тунелем.

Сергієнко пояснив, що у Києві є близько 700 поверхневих водних об’єктів. А під містом – невидиме, але реальне підземне море з річок, озер, пливунів, джерел і струмків.

Якщо ж поглянути на карту Києва, то можна побачити, що вздовж траси аварійної ділянки метро розташовані суцільні споруди та будівельні майданчики. Забудова починається з ТРЦ Ocean Plaza над станцією «Либідська».

«Загнати річку Либідь у бетонне русло – не означає вирішити проблему відводу води, оскільки все її річище насичене джерелами й у бетонні береги їх вода потрапити якраз не може! Тому будь-яке втручання в цю систему палями та фундаментами призводить лише до підйому рівня ґрунтових вод, що, на моє переконання, й призвело до послаблення ґрунтів під тунелем і його подальшої руйнації», – зазначив Сергієнко.

Нагадаємо, що рух поїздів між станціями метро «Деміївська» та «Теремки» (усього шість станцій) у Києві закрили на час ремонту перегінного тунелю. Обмеження продовжаться протягом пів року. Перегінні тунелі між станціями «Деміївська» та «Либідська» споруджувалися в поймі річки Либідь у 2008-2010 роках підземним способом у складних гірничо-геологічних умовах, при штучному водозниженні.

Із 13 грудня у столиці між станціями метро «Теремки» – «Деміївська» курсуватиме «човниковий» рух поїздів.

За процесуального керівництва Подільської окружної прокуратури міста Києва проводиться ретельне дослідження обставин у кримінальному проваджені, розпочатому за фактом службової недбалості, у зв’язку з виникненням аварійної ситуації, що призвела до порушення герметичності, протікання води та потрапляння піску в тунель київського метрополітену на Оболонсько – Теремківській лінії метро.

Ольга Степанова

Recent Posts

Навіть ТЦК не зацікавлять: з якими проблемами не мобілізують

У 2024 році в Україні триває мобілізація, і багатьох цікавить, як хвороби серця та кровообігу…

55 секунд ago

Тотальні побори та хабарі: скандальні подробиці ситуації у ЗСУ

Тимчасова слідча комісія з питань порушення законодавства в Міноборони та ЗСУ рік вивчала ситуацію у…

10 хв. ago

Фантастичні пляжі та справжнє літо: туристам підказали, де відпочити наприкінці листопада

Ви думаєте, що листопад — це час для гарячого чаю та затишних пледів? А ось…

11 хв. ago

Всі АЕС в Україні пошкоджено, деякі значно: загрозливий прогноз МАГАТЕ

Ситуація з обстрілами та пошкодженнями АЕС в Україні викликає занепокоєння. Так, під час ворожих обстрілів…

18 хв. ago

Росіяни лякають Європу: поширюють карту часу підльоту ракет до країн ЄС

Після удару балістичною ракетою по Україні, росіяни почали поширювати карту на якій позначили європейські міста…

26 хв. ago

Непристойні витрати короля Чарльза III: компромат відкопали противники монархії

Серед частини британського суспільства розростається невдоволення після того, як з'ясувалося, у що обійшлася коронація короля Чарльза…

35 хв. ago