Закриття метро на «Теремки»: експерт назвав винуватця катастрофи

Вирішальний антропогенний чинник, який призвів до аварії та закриття частини «синьої» гілки метро у Києві, має узагальнену назву «київський забудовник». Про це розповів директор аналітико-дослідницького центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко у статті на Zn.ua.

На думку експерта, підтоплення тунелю метро сталося через підняття ґрунтових вод, на які безпосередньо вплинула значна забудова території над тунелем.

Сергієнко пояснив, що у Києві є близько 700 поверхневих водних об’єктів. А під містом – невидиме, але реальне підземне море з річок, озер, пливунів, джерел і струмків.

Якщо ж поглянути на карту Києва, то можна побачити, що вздовж траси аварійної ділянки метро розташовані суцільні споруди та будівельні майданчики. Забудова починається з ТРЦ Ocean Plaza над станцією «Либідська».

«Загнати річку Либідь у бетонне русло – не означає вирішити проблему відводу води, оскільки все її річище насичене джерелами й у бетонні береги їх вода потрапити якраз не може! Тому будь-яке втручання в цю систему палями та фундаментами призводить лише до підйому рівня ґрунтових вод, що, на моє переконання, й призвело до послаблення ґрунтів під тунелем і його подальшої руйнації», – зазначив Сергієнко.

Нагадаємо, що рух поїздів між станціями метро «Деміївська» та «Теремки» (усього шість станцій) у Києві закрили на час ремонту перегінного тунелю. Обмеження продовжаться протягом пів року. Перегінні тунелі між станціями «Деміївська» та «Либідська» споруджувалися в поймі річки Либідь у 2008-2010 роках підземним способом у складних гірничо-геологічних умовах, при штучному водозниженні.

Із 13 грудня у столиці між станціями метро «Теремки» – «Деміївська» курсуватиме «човниковий» рух поїздів.

За процесуального керівництва Подільської окружної прокуратури міста Києва проводиться ретельне дослідження обставин у кримінальному проваджені, розпочатому за фактом службової недбалості, у зв’язку з виникненням аварійної ситуації, що призвела до порушення герметичності, протікання води та потрапляння піску в тунель київського метрополітену на Оболонсько – Теремківській лінії метро.

Ольга Степанова

Recent Posts

Пенсіонерів звільнили від сплати податку: що відомо

Осіб, які отримують пенсію за віком, звільнили від сплати одного з податків. Йдеться про оподаткування…

4 хв. ago

Скільки часу варити яйця, щоб вони були “ідеальними”: секрет шеф-кухаря

Мішленівський шеф-кухар із Бірмінгема Том Шеферд розкрив свій секрет приготування "ідеальних" варених яєць, який пов'язаний із певним…

13 хв. ago

Нам і не снилося: знайдено істоту, яка спить 253 рази на день

Відомо, що австралійські коали можуть спати від 18 до 22 годин на добу. Причина, чому вони…

21 хв. ago

Рівень інтелектуального розвитку людства знижується з кожним роком – FT

Дослідження свідчать про поступове зниження рівня інтелектуального розвитку людства за останні десять років, хоча біологія…

30 хв. ago

В одному з міст України середня зарплата перевищила 16 тис. грн: кого шукають роботодавці

Ринок праці у Києві продовжує розвиватися: збільшилася кількість вакансій, а рівень працевлаштування зріс на 3% порівняно з…

39 хв. ago

У нічному клубі живцем згоріло 50 людей – моторошні подробиці

У Північній Македонії через пожежу на дискотеці загинули щонайменше 50 людей. Про це пише видання The straitstimes. Зазначається,…

47 хв. ago