Київська міська прокуратура ще три роки тому намагалася зупинити роботу атракціону над Дніпром, де у неділю, 21 липня, обірвався трос і загинув 20-річний хлопець. Прокурори просили визнати незаконним та скасувати рішення КМДА про дозвіл на роботи, виданий компанії. Мотивували це тим, що вона не має досвіду експлуатації атракціонів такого типу.
Про це повідомили у пресслужбі прокуратури. За фактом трагедії розпочато розслідування, а власникам атракціону інкримінують порушення правил безпеки під час виконання робіт з підвищеною небезпекою та службову недбалість. Досудове розслідування проводять слідчі Печерського управління поліції Києва.
“Звертаємо увагу, що Київська міська прокуратура ще в 2021 році намагалася зупинити роботу вказаного атракціону. Прокурори звернулись до Господарського суду Києва з позовом, в якому просили визнати незаконним та скасувати розпорядження Виконавчого органу Київської міської ради (КМДА) від 11.01.2021 року, яким переможцем інвестиційного конкурсу визнали компанію без досвіду з реалізації подібних проєктів та досвіду експлуатації атракціонів подібного типу, враховуючи їх потенційну небезпеку для життя та здоровʼя”, – інформує прокуратура.
Прокурори кажуть, що на той час відповідачами у справі були Виконавчий орган Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), КП «ПЛЕСО” та Товариство-переможець конкурсу. Однак рішенням Господарського суду м.Києва від 02.12.2021, залишеним в силі постановою Північного апеляційного господарського суду від 16.06.2022 та Верховного суду від 14.09.2022. У задоволенні позову прокуратурі відмовили, атракціон працював.
“Суди та відповідачі в особі столичних посадовців не погодились з позицією прокуратури про те, що канатна дорога через Дніпро належить до атракціонів підвищеної небезпеки. Щобільше, під час судового розгляду будо встановлено, що на момент проведення інвестиційного конкурсу та судового розгляду проєктна та технічна документація щодо атракціону не були розроблені. Втім, нікого з посадовців КМДА, які проводили конкурс на визначення переможця, до сьогоднішнього трагічного випадку це не турбувало”, – наголошують у прокуратурі.
Тут також кажуть, що посадовцям КМДА, які тепер вимагають від правоохоронців ретельного розслідування, слід нагадати про їхню позицію у судах. Якби суд став на бік прокуратури три роки тому, ймовірно, трагедії вдалося б уникнути.
У КМДА заявили про публічні маніпуляції з боку правоохоронців та готовність співпрацювати зі слідством. Тут заявили, що прокуратура у 2021 році не намагалася скасувати роботу самого атракціону, лише оскаржувала результати інвестиційного конкурсу стосовно компанії-переможця та відповідне розпорядження КМДА від 11.01.2021 року.
У заяві КМДА зазначено, що проєктну документацію “мав розробити переможець конкурсу, і на її основі отримати відповідні дозвільні документи в профільних державних органах та відомствах, як це встановлено чинним законодавством. І саме в частині дотримання цих вимог і правил має ретельно розібратися слідство”.
Нагадаємо, у Києві на атракціоні загинув хлопець 2004 року народження. Це сталося у неділю, 21 липня, на атракціоні через річку Дніпро біля Пішохідного мосту. Обірвався трос, і юнак не зміг виплисти через важке екіпірування. За неофіційними даними, хлопець приїхав до столиці з Вінниці, щоб відвідати атракціон на Дніпрі. Один із місцевих Telegram-каналів написав про те, що перше, що просять зробити на атракціоні, – це підписати відмову від їхньої відповідальності у разі інциденту, а рятувальних жилетів людям не дають.
Була інформація, що тіло витягли, але в ДСНС та Нацполіції України її не підтверджують. Рятувальники обстежили 2 500 квадратних метрів дна річки, пошуково-рятувальні роботи тривають.
У Швейцарії церква задля експерименту замінила у сповідальні священника на цифровий аватар Ісуса. Завдяки штучному інтелекту він…
Як стало відомо, що в Україні пенсіонери можуть користуватися пільгами на сплату земельного податку, але вони не поширюються на…
Продукти першої необхідності помітно подорожчали під тиском інфляції та інших факторів, а деякі торгові точки…
Згідно з недавнім аналізом Financial Times, мобілізаційний резерв України становить близько 3,7 млн чоловіків віком від 25…
В Україні почастішали випадки штрафування водіїв вживаних автомобілів, привезених зі США. Причина криється в технічних…
Останніми днями схоже, що у Москві з'явилася ще одна божевільна звичка. Після вечірніх лякалок Путіна,…