Site icon Експерт

Банки масово блокують картки українців: у чому причина та що робити

На виконання вимог фінансового моніторингу НБУ банки країни можуть блокувати картки своїх клієнтів у разі підозрілих транзакцій. У такому випадку експерти радять звернутися по пояснення в банк, надати всі необхідні документи, а в разі нерозблокування – подати скаргу до НБУ.

Про це повідомляє “Мінфін”. Зазначається, що в серпні таких скарг в Україні побільшало, а особливістю блокування є:

Що робити клієнтам банків?

Українці повідомляють, що рахунки їм блокують після надходження значних грошових сум. Серед залишених скарг зазначаються як 19 тис. грн, так і 41,6 тис. двома платежами. Користувачі уточнюють: навіть після надання потрібних доказів походження грошей перевірка триває до трьох місяців.

Блокування карток здійснюється у межах виконання вимог Закону “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення”, пояснює податковий адвокат Євген Ясинський. У документі немає чітко визначеної максимальної тривалості перевірки та розблокування рахунку у разі відсутності порушень.

“Тривалість процедури залежить від обсягу та характеру фінансових операцій; наявності у банку додаткових запитань до клієнта. У практиці банківського сектору перевірка зазвичай триває від кількох днів до кількох тижнів“, – зазначив юрист.

Перевірка полягає в аналізі наданих клієнтом документів, що підтверджують джерела походження коштів та економічний зміст операцій. У разі відсутності підстав вважати операції ризиковими доступ до рахунку має бути розблоковано.

Що робити клієнтам: поради юриста

Щоб зменшити ризики появи проблем із фінмоніторингом та блокуванням рахунків, слід уникати незвичних операцій, використовувати лише прозорі та підтверджені джерела доходів, мати документи на підтвердження доходів та дбати про “фінансову гігієну”.

Читати повну версію