Клієнтка держфінустанови “Ощадбанк” розповіла про утримання фінустановою її коштів протягом кількох місяців та розірвання договору нібито на основі статті “фінансування тероризму, легалізації доходів, одержаних злочинним шляхом”. Жінка заявила, що є легальним платником податків, тоді як банк бездоказово звинуватив у тяжкій статті без жодного рішення суду, попри презумпцію невинуватості.
Таке повідомлення міститься на сторінці Ощадбанку у соцмережі Facebook.
За словами клієнтки, вона надала всі необхідні документи, після чого банк багато місяців тримав кошти заблокованими, здійснюючи перевірку. У підсумку заявили, що вона не пройшла фінансовий моніторинг, не повідомивши, що ж саме стало приводом такого рішення.
Жінка наголосила, що не погоджується із закриттям рахунку, адже згідно зі статтею 56 закону “Про банки і банківську діяльність”, банк зобов’язаний діяти в інтересах клієнта та дотримуватися законодавства. Вона вважає, що фінустанова не має права затримувати або утримувати кошти клієнта без законних підстав. У зв’язку з цим написала скаргу в Національний банк (НБК), а після того, як отримає документи щодо законності дій банку, звернеться до суду.
“Яка причина блокування? Немає жодної статті, яка дозволяє фінансовим установам блокувати рахунки через некомпетентність чи суб’єктивну оцінку ситуації… Тобто для Ощад неважливо, чи ти працюєш та сплачуєш податки, чи в тебе є, чи немає підтвердження доходу, масово зараз блокують… У випадках, визначених статтею 15 Закону України, “Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню доходів), одержаних злочинним шляхом…” таке обвинувачення має надаватись документальними доказами щодо зазначених підстав. В іншому випадку, таке твердження не відповідає рамкам закону. А не приписувати зараз майже усім підряд цю статтю при закритті рахунку, не маючи ніяких доказів”, — йдеться у зверненні.
Представник банку відреагував на повідомлення, пояснивши, що після отриманих документів та ідентифікації було ухвалене рішення про розірвання ділових відносин з клієнткою. Рішення є остаточним.
“Проводячи фінмоніторинг банк керується положенням про здійснення банками фінансового моніторингу, затверджене постановою Правління Національного банку України від 19.05.2020 №65, зі змінами. Закриття карткового рахунку за ініціативою банку передбачено ДКБО (ст. 127)”, — повідомив співробітник банку.
Ощадбанк працює в рамках законодавства та нормативно-правових актів Нацбанку, що регулюють відносини в сфері банківської діяльності. Всі заходи відповідають вимогам щодо безпеки та дотримання правил фінмоніторингу.
“Якщо вам здійснили блокування рахунку, у відділенні банку вам можуть пояснити, з чим це зв’язано, та які підтверджуючі документи потрібно надати для його розблокування”, — додали у фінустанові.
Після двотижневої атаки з космосу магнітна буря нарешті притихла. У п’ятницю, 21 березня, сонячна активність…
Початок 2025 року приніс неприємну новину для частини українських пенсіонерів. Надбавки для мешканців гірських районів…
Котокафе давно стали місцем, де люди можуть випити каву й потертися об пухнасту муркотливу істоту.…
У Нідерландах українцям усе частіше відмовляють у притулку — просто нема куди селити. Центри для…
Українці продовжують активно завозити з-за кордону “свіжі” авто. За лютий до країни приїхали 4,2 тисячі…
У мережі шириться сенсаційна заява: мовляв, уже 9 травня в Україні мають скасувати мобілізацію та…