В Україні всерйоз заговорили про відкриття повітряного простору країни для цивільних літаків. Якщо все вдасться, то вже незабаром в українському небі з’являться пасажирські борти. Коли українці знову зможуть літати, які аеропорти відкриють в першу чергу і що може завадити цьому.
Йдеться як про пасажирські, так і транспортні перевезення, які стали вкрай небезпечними, а від того і неможливими від 24 лютого 2022-го року.
У більшості українців такий знайомий колись звук реактивного двигуна у небі, раніше викликав захват, але вже понад 2 роки він нагадує про перші дні повномасштабного вторгнення. Тоді російські винищувачі вільно залітали вглиб української землі, а українські пілоти робили дива – у меншості та на застарілій техніці збивали наднові “російські пташки”.
Але у 2024 році картина змінилась докорінно і в українському небі панують ЗСУ. Хоч небезпека ще не минула, в уряді серйозно задумались, а чи не вийде відкрити небо і для інших. Міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков заявив, що Україна саме веде перемовини, щоб отримати всі необхідні дозволи.
“Неможливо здійснювати міжнародні авіаперельоти без погодження двох регуляторів – європейського та американського – так це працює. Українська сторона вже передає регуляторам своє бачення, як буде ринок працювати в умовах воєнного стану, свою оцінку ризиків, підходи, алгоритми. Прикладів, де працюють аеропорти, куди в будь-який момент можуть прилітати дрони або ракети, у світі не так багато. Ізраїль – це найуспішніший приклад. Ми багато часу проводили і проводимо консультаціях з адміністрацією цивільної авіації Ізраїлю. До речі, у більшості її очолюють в минулому військові люди. Не хочу ніякі терміни проговорювати, але зараз ми вже будемо передавати офіційно наше бачення регуляторам і ми вступаємо з ними в офіційні перемовини”, – йдеться у повідомленні.
Які саме аеропорти відкриють, поки говорити зарано. Кубраков каже, що розглядається принаймні кілька сценаріїв і все залежить від того, чи дадуть відповідні регулятори дозвіл на роботу. До того ж, раніше, наприклад, на міжнародному економічному форумі у Давосі заступник керівника Офісу президента Ростислав Шурма заявив, що Україна активно працює над відновленням роботи найбільшого в країні аеропорту Бориспіль. Мої колеги недавно побували на летовищі та дізналися, чи готові працівники Борисполя до відкриття і як швидко зможуть відновити роботу.
Періодично з’являються і чутки про можливе відкриття двох аеропортів на заході країни, зокрем у Львові та Ужгороді. Зокрема, про це говорив мер Львова Андрій Садовий. А як думаєте ви, яке з українських летовищ треба відкрити першим? Напишіть нам у коментарях.
А ось з охочими літати в Україну та з неї, каже Кубраков, проблем точно не буде. Топові світові авіаперевізники уже на низькому старті і навіть зв’язувались з представниками уряду.
– Європейські авіакомпанії, на вашу думку, готові були б зайти на наш ринок?
– Насправді є європейські авіакомпанії, які дуже цікавляться, дуже хочуть, і кажуть, що будуть першими. Я не хочу їх називати.
– Здається, Ryanair публічно заявляли…
– Ryanair приїжджали і сказали, що хочуть весь ринок одразу після відкриття авіапростору, вони подають десятки заявок.
– А українські авіакомпанії?
– Так само з трьома компаніями ми ведемо перемовини. І вони теж підтверджують, звичайно, що вони хочуть літати тут, це їхні базові аеропорти, їхня базова країна.
Нагадаємо, як раніше повідомляв міністр з розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков, українська влада офіційно починає переговори з регуляторами США та Євросоюзу щодо відновлення авіаційних перевезень пасажирів. Консультації відбуваються й з адміністрацією цивільної авіації Ізраїлю.
У Швейцарії церква задля експерименту замінила у сповідальні священника на цифровий аватар Ісуса. Завдяки штучному інтелекту він…
Як стало відомо, що в Україні пенсіонери можуть користуватися пільгами на сплату земельного податку, але вони не поширюються на…
Продукти першої необхідності помітно подорожчали під тиском інфляції та інших факторів, а деякі торгові точки…
Згідно з недавнім аналізом Financial Times, мобілізаційний резерв України становить близько 3,7 млн чоловіків віком від 25…
В Україні почастішали випадки штрафування водіїв вживаних автомобілів, привезених зі США. Причина криється в технічних…
Останніми днями схоже, що у Москві з'явилася ще одна божевільна звичка. Після вечірніх лякалок Путіна,…