Авіапромисловість країни-агресорки Росії продовжує отримувати постачання від російської компанії “Авіа ФЕД сервіс”, яка зі свого боку закупила більшу частину запчастин в Україні
Про це йдеться у розслідування видання “Важные истории”.
Від початку повномасштабного вторгнення компанія “Авіа ФЕД сервіс” поставила Міноборони РФ, “Ростеху” і президентському льотному загону РФ запчастин щонайменше на 650 млн рублів (2022 рік – липень 2023 року). Більша частина – на 370 млн рублів, прийшла з України.
Згідно з митними даними, “Авіа ФЕД сервіс” імпортувала:
Також були постачання із Франції, США та Великої Британії.
Після початку війни на сході України головний постачальник “Авіа ФЕД Сервіс” – харківський завод ФЕД (ХМЗ) офіційно зупинив усі постачання до Росії. Це був серйозний удар для підприємства – на Росію припадало близько 70% продажів.
Спочатку “Авіа ФЕД Сервіс” був заснований 1993 року як представництво ХМЗ. Нинішній директор заводу Олександр Решетник народився в Луганську, навчався в Харківському авіаційному інституті, на його персональному сайті є розділ з фотографіями співробітників ФЕД, пише tsn.ua
З початком війни на Донбасі завод офіційно зупинив постачання до Росії. 2018 року “Авіа ФЕД Сервіс” потрапила під українські санкції.
“Тому 2022-2023 років постачання їй ішли не напряму, а через зареєстровану в Об’єднаних Арабських Еміратах компанію Linker… На сайті зазначено, що вона спеціалізується на постачанні авіадеталей для вертольотів Мі-8, Мі-17, Ка-32 “до будь-якої точку світу”. На сайті LinkedIn можна знайти профіль керівника компанії – його звати Андрій Курта. У профілі Курти у Вконтакті зазначено, що він народився в Чернігові і закінчив Ніжинський державний університет імені Миколи Гоголя”, – пишуть журналісти.
Linker отримував українську продукцію, зокрема від “Мотор Січі”, директор якої В’ячеслав Богуслаєв торік у жовтні був затриманий за підозрою в держзраді за “незаконне постачання товарів військового призначення для російської штурмової авіації”.
На сайті спорідненої Linker компанії Amis зазначено, що компанія – офіційний представник “Мотор Січі” в ОАЕ і “має всі необхідні дозволи та ліцензії”.
Останнє постачання Linker було зроблено в січні цього року. Після цього постачання тривали вже через компанію “Бакайторг1” із Киргизстану, яка була зареєстрована у квітні 2023 року. За цей час вона встигла продати Росії продукцію українського ХМЗ на 40 млн рублів.
Директор “Авіа ФЕД Сервіс” Олександр Решетник сказав у коментарі виданню, що українська продукція, яка надійшла на адресу компанії 2022–2023 років, була придбана його компанією раніше, 2020–2021 років, і просто “лежала за кордоном”.
На запитання, як це можливо в разі з постачаннями через “Бакайторг1”, яку було зареєстровано лише кілька місяців тому, він не відповів.
Нагадаємо, до суду направили обвинувальний акт щодо експрезидента АТ “Мотор Січ” В’ячеслава Богуслаєва
і директора Департаменту зовнішньоторговельної діяльності підприємства, які підозрюються в роботі на Росію.
У Швейцарії церква задля експерименту замінила у сповідальні священника на цифровий аватар Ісуса. Завдяки штучному інтелекту він…
Як стало відомо, що в Україні пенсіонери можуть користуватися пільгами на сплату земельного податку, але вони не поширюються на…
Продукти першої необхідності помітно подорожчали під тиском інфляції та інших факторів, а деякі торгові точки…
Згідно з недавнім аналізом Financial Times, мобілізаційний резерв України становить близько 3,7 млн чоловіків віком від 25…
В Україні почастішали випадки штрафування водіїв вживаних автомобілів, привезених зі США. Причина криється в технічних…
Останніми днями схоже, що у Москві з'явилася ще одна божевільна звичка. Після вечірніх лякалок Путіна,…