Поки Захід встановлює нові санкції та міркує, як ще обмежити потоки російської нафти, Індія вирішила взяти на себе роль найбільшого нафтопереробного заводу для Москви. Згідно з останнім розслідуванням від OilPrice, опублікованим з посиланням на експертів консалтингової компанії ZeroHedge, Індія перетворилася на один великий хаб для переробки сирої нафти, яка потім розповсюджується по всьому світу — зокрема на Захід.
Що ж відбувається? Росія, попри всі обмеження, знаходить шляхи обійти санкції та продовжувати свої нафтові бізнес-операції. Як? Все просто: «тіньовий флот» нафтових танкерів, що в обхід санкцій відправляють чорне золото в напрямку Індії та Китаю. Місцеві нафтотрейдери, які, схоже, не переймаються етикою чи міжнародним правом, забезпечують цей бурхливий рух і переробку.
Індія стала ключовим гравцем у цій схемі. Її нафтопереробні заводи працюють на повну потужність, перетворюючи російську сировину на «чисті» продукти, які потім знову потрапляють на ринки, зокрема й європейські. За словами Робіна Брукса, старшого наукового співробітника Інституту Брукінгса, «Індія стала величезним нафтопереробним заводом для російської нафти». І якщо хтось думає, що все це відбувається на цивілізованих умовах з прозорими угодами, то ні: нафта надходить на «тіньових» танкерах, які Росія старанно використовує для уникнення санкційного контролю.
Вражаючі цифри демонструють масштаби цієї співпраці. Імпорт Індії з Росії зріс на 900% у порівнянні з періодом до вторгнення в Україну. І основна причина — саме переробка російської сирої нафти, яка потім, дивним чином, знову з’являється на європейських ринках. Індійські нафтопереробники не просто очищують сировину, а буквально «відмивають» її, виводячи з-під санкцій західного світу.
Водночас, масштаби постачання зростають стрімко. У 2023 році поставки нафти з Росії до Індії зросли у 18 разів у порівнянні з 2021 роком — з 4,5 мільйонів тонн до 82 мільйонів. Китай також не відстає: обсяги поставок зросли на третину. Це означає, що двоє ключових партнерів Росії — Індія та Китай — наразі покривають 78% експорту сирої нафти з РФ, у порівнянні з 32% у 2021 році.
Зрозуміло, що без флотилії танкерів ця схема не працювала б. За даними ZeroHedge, Москва вже витратила понад 10 мільярдів доларів на закупівлю нових нафтоналивних суден, і сума продовжує зростати. Танкерний флот, що перевозить сировину від Путіна до Індії, постійно розширюється, і, як прогнозують експерти, це лише початок.
Для Індії це виявилося справжнім нафтовим «бумом». Місцеві заводи працюють на повну, а обсяги переробки ростуть з кожним днем. Поки Захід намагається контролювати ситуацію, Індія та Китай активно «прогризають» собі нафтові шляхи — і всі вони ведуть прямо до Москви.
В основному, ми викликаємо поліцію у випадках, коли порушуються наші права, і ми вимагаємо захисту.…
На Харківщині планують посилити мобілізацію військовозобов'язаних, яка є обов'язковою під час дії воєнного стану в Україні.…
На тлі запуску Росією нової балістичної ракети, яку Путін назвав "Орєшніком", протягом останньої доби в…
Китайські вчені завершили перший етап будівництва найпотужнішої у світі центрифуги в Ханчжоу – амбітного проєкту, спрямованого…
Громадянин Британії здійснив підпал лондонської комерційної нерухомості, яке пов'язане з Україною. За це він отримав…
21 листопада Департамент культури, ЗМІ та спорту (DCMS) Великої Британії опублікував свій щорічний звіт, в якому…