Російський «тіньовий флот» продовжує залишатися головним болем для світової економіки та навколишнього середовища. Великобританія оголосила про новий пакет санкцій, що вдарив по 18 нафтових танкерах та 4 суднах для перевезення скрапленого природного газу. Це найбільше обмеження, накладене на російський нафтопромисел, але чи зупинить це Кремль?
Британський уряд заявляє, що ці судна становлять «реальну небезпеку» для світових морських шляхів. Загалом під санкціями тепер опинилися 43 танкери, які належать або пов’язані з Росією. Спроби обійти санкції стають дедалі очевиднішими, а наслідки — відчутнішими.
За даними Politico, російські танкери були причетні до 9 випадків розливу нафти за останні два роки. Проблема не тільки в тому, що судна старі та не застраховані, а й у тому, що їхні власники ховаються за компаніями-прокладками, що унеможливлює відповідальність за шкоду.
Паралельно з цим Саудівська Аравія вирішила змінити правила гри. Незадоволена своєю часткою на ринку, Ер-Ріяд обіцяє обвалити ціни на нафту до 50 доларів за барель. Влада Саудівської Аравії публічно заявила, що її стратегія спрямована на витіснення конкурентів, зокрема Росії, з глобального ринку.
Ставка Росії на «тіньовий флот» виглядає все більш ризикованою, особливо в умовах, коли Саудівська Аравія готова вийти на цінову війну. Аналітики попереджають, що це може боляче вдарити по російському бюджету, оскільки ціна на нафту в 70 доларів за барель, закладена у бюджет РФ на 2025 рік, може стати недосяжною мрією.
Росія витратила близько 10 мільярдів доларів на створення свого «тіньового флоту», який наразі постачає понад 4 мільйони барелів на добу. Однак, цей процес стає дедалі складнішим. Вихід західних компаній та обмеження на постачання обладнання ускладнюють видобуток і транспортування нафти, підвищуючи собівартість кожного бареля.
Енергетичний експерт Володимир Омельченко зазначив: «Більшість російських родовищ вичерпані на 90%. Щоб підтримувати видобуток на теперішньому рівні, РФ змушена вкладати більше коштів, і при ціні нижче 50 доларів за барель операційні витрати просто з’їдять увесь прибуток».
Тіньовий флот несе серйозні екологічні ризики. Через відсутність регулювання, ці старі судна можуть блокувати важливі торговельні шляхи, такі як Суецький канал, якщо капітани втратять контроль над ними. Ліквідація витоків може коштувати прибережним країнам мільйони, що стає додатковим тягарем для платників податків.
Зграя косаток почала топити малі кораблі біля берегів Іспанії та Франції, що, за припущенням вчених,…
Аферисти почали активно залучати громадян до фінансових махінацій, використовуючи їхні банківські рахунки. Люди часто навіть…
Група високопоставлених співробітників Пентагону готує лист із закликом відправити у відставку міністра оборони США Піта…
Все більше старшокласників вирішують виїхати з України ще до завершення школи. Їхні родини бояться за…
Звичка до тривалих прогулянок може стати безкоштовною профілактикою хронічного болю у спині. І для цього…
Продаж земельної ділянки не завжди означає автоматичну втрату житлової субсидії. Але дохід, отриманий від такої…