Categories: Економіка

Дубайські “прокладки” та бухгалтер з Лондона: FT дізнався, як РФ створила “тіньовий флот”

Для перевезення своєї нафти Росія створила “тіньовий флот” зі старих танкерів, багато з яких були куплені через складні схеми. Financial Times з’ясувала, як саме Росія закуповує ці судна.

Газета зазначає, що через те, що судна куплені через хитру схему, визначити кінцевого власника вкрай складно. У разі, якщо один із цих танкерів розіллє нафту через свій застарілий стан, буде незрозуміло, хто має відшкодовувати заподіяну шкоду.

З моменту введення перших західних обмежень на експорт російської нафти в грудні 2022 року Москва зібрала флот із понад 400 таких суден, що перевозять близько 4 млн барелів нафти на день.

Корпоративні документи і листування, вивчені газетою Financial Times, вперше відкривають завісу таємниці про те, як і де Росія купила всі ці судна. Розслідування FT показує, що російська компанія “Лукойл” використовувала власний судноплавний підрозділ для підкупу 74-річного британського бухгалтера на ім’я Джон Ормерод і придбання щонайменше 25 уживаних танкерів у період з грудня 2022 по серпень 2023 року загальною вартістю понад $700 млн.

Кожне судно було куплено окремою компанією, зареєстрованою Ормеродом на Маршаллових островах, але дубайська Eiger Shipping DMCC, що належить “Лукойлу”, надала кошти, внісши передоплату за фрахт суден.

Водночас компанії в Дубаї, пов’язані з британським судноплавним магнатом на ім’я Мухаммад Тахір Лакхані, призначили управителями суден, кажуть люди, знайомі з цими структурами.

При цьому немає свідчень, що ці угоди формально порушили будь-які закони. Хоча “Лукойл” перебуває під санкціями США з 2014 року, ні Eiger Shipping DMCC, ні її дубайський власник Litasco Middle East DMCC не належать до підсанкційних компаній. Компанії з Дубая також не зобов’язані дотримуватися західних санкцій, якщо вони не користуються фінансуванням або послугами країн G7.

Схема володіння суднами включає кілька рівнів фірм-“прокладок”. Наприклад, деякими суднами “тіньового флоту” володіє компанія Freyana Shipping Ltd, зареєстрована на Маршаллових островах. Freyana повністю належить іншій компанії з Маршаллових островів під назвою Grand Eagle Maritime Inc, яка, своєю чергою, повністю належала третій компанії з Маршаллових же островів під назвою Eudora Ltd.

Британський бухгалтер Джон Ормерод був єдиним директором усіх трьох компаній і володів 100 відсотками акцій Eudora на момент укладення угод, йдеться в документах. У деяких випадках старі танкери купували за ціною, у 2-3 рази вищою за їхню ринкову вартість.

І Ормерод – лише один із цілого натовпу іноземців, які були задіяні в складних схемах купівлі та володіння суднами російського “тіньового флоту”.

Ткаченко Валентина

Recent Posts

Експерт назвав місто, яке РФ планує захопити до Нового року

Армія РФ буде намагатися захопити Покровськ в Донецькій області до закінчення цього року. Цілі окупаційних військ залишаються незмінними. Про це…

6 хв. ago

Діти здобудуть професію ще у школі: які зміни чекають освіту

Українська система освіти переживає масштабні зміни. Багато батьків не одразу сприймають нові реформи, оскільки вони…

14 хв. ago

“Я прийняв багато ідіотських рішень”: Мікі Рурк зізнався у вживанні стероїдів (фото)

Американський актор, сценарист і професійний боксер Мікі Рурк уперше зізнався, що шкодує з приводу прийому стероїдів. Про…

24 хв. ago

Тейлор Свіфт випадково прорекламувала бренд блискіток. Їх продажі зросли на 2500%

Американська попзірка Тейлор Свіфт зʼявилась на матчі Chiefs Game з патчами-блискітками на обличчі, чим спровокувала шалену популярність…

34 хв. ago

У ТЦК розповіли, як потрапити на військову службу в тилу

Начальник відділу рекрутингу та комплектування Закарпатського ОТЦК та СП Сергій Шахлевіч розповів про переваги військової…

42 хв. ago

У жовтні не всі пенсіонери отримають пенсію: що сталося

У жовтні пенсія надійде не усім українським пенсіонерам. Обмеження торкнуться осіб, що мають статус ВПО, який вони…

49 хв. ago