В Україні паливний ринок може зазнати суттєвих змін через законопроєкт №11416, нещодавно поданий до Верховної ради, ще не ухвалений навіть в першому читанні, але вже викликав занепокоєння. Однією із перших забила на сполох народна депутатка Ніна Южаніна, яка стверджувала, що, згідно із запропонованим новим фінансовим навантаженням у вигляді авансового платежу з податку на прибуток АЗС, ціни на пальне суттєво зростуть, а малі автозаправки у селах та містечках і зовсім позачиняються. Експертів паливної галузі розпитали, щоб дізнатися, чи все так погано.
Аналітик Консалтингової групи А-95 Артем Куюн у коментарі виданню “Телеграф” зазначає, що наразі механізми, які закладаються у цьому законопроєкті, дещо складно зрозуміти. На українському паливному ринку проблема несплати податків стоїть гостро.
“І якщо пальне та акциз хоча б якось адмініструються, то сплата операційних податків з бізнесу відсутня. Багато малих АЗС працюють офіційно без прибутку, вони не платять податок на прибуток відповідно, а деякі примудряються працювати ще й в збиток. А що то за бізнес, який не дає прибутку? Це все брехня і брутальна оптимізація податків”, – вказав Куюн.
Те ж саме, на думку Куюна, відбувається з відрахуванням з заробітної плати. Чому на одних АЗС працівники за документами отримують 6-7 тисяч гривень, а в інших — 20 тисяч офіційної зарплати. Ніхто б не працював за 7 тисяч, коли на сусідній АЗС отримують утричі більше. Це зарплата в конвертах. Малі АЗС, як вважає аналітик, також “нікуди не дінуться”. В них є достатньо прибутків, щоб перекрити це фінансове навантаження. Проте є інша проблема.
У поданому до ВРУ проєкті №11416 пропонується запровадити авансовий платіж з податку на прибуток для АЗС, місячний розмір якого складатиме 4 тисячі гривень на 1 куб. метр резервуарів для пального, які розміщені на такій АЗС. Куюн каже, що важко розрахувати, скільки повинна буде сплатити та чи інша автозаправка.
“Є, наприклад, на АЗС 20 кубів резервуарів, але використовуються, наприклад, 10. Як це визначити? Це не дуже логічний підхід, тому законопроєкт потрібно доопрацьовувати” – наголошує експерт.
Кардинально іншу думку має президент Асоціації операторів ринку нафтопродуктів України Леонід Косянчук. За його словами, цей законопроєкт — результат неконкурентної боротьби преміальних брендів. І просте змушування до підіймання цін малих АЗС. Якщо зміни все ж таки ухвалять, то невеликі автозаправки справді можуть опинитись у скрутному становищі, адже такі суми для них будуть непідйомними. Окремо дивує механізм авансових платежів, адже звітувати треба за 1 місяць, а платити за 3 місяці. Як можна заплатити за прибуток, якого ще немає? Чи можливо спрогнозувати, скільки ти продаси пального за квартал.
“Побачимо, у якому вигляді його (законопроєкт — ред.) ухвалять”, – підсумував Косянчук.
21 липня Южаніна повідомила, що у поданому до ВРУ проєкті №11416 Уряд пропонує запровадити авансовий платіж з податку на прибуток для АЗС, місячний розмір якого складатиме 4 тисячі гривень на 1 куб. метр резервуарів для пального, які розміщені на такій АЗС. На одній АЗС, яка продає бензин, дизель та скраплений газ, обсяг резервуарів для зберігання пального складає 60 куб. метрів, тобто щомісяця кожна АЗС повинна буде сплатити 240 тисяч гривень (або майже 3 мільйони гривень на рік).
“Великі гравці паливного ринку, які оперують АЗС у великих населених пунктах і мають значні прибутки від продажу пального, можуть і не помітити запровадження таких авансових платежів. Але для невеликих АЗС, які здебільшого забезпечують пальним населення та бізнес у невеликих селах та селищах, такі аванси призведуть до їх закриття. Сьогодні, коли пальне для виживання бізнесу та громадян є вкрай необхідним. І не складно здогадатися, до чого призведе ця ініціатива – до збільшення вартості пального (на додачу до підвищення ставок акцизу на пальне)”, – акцентувала Южаніна.
У Швейцарії церква задля експерименту замінила у сповідальні священника на цифровий аватар Ісуса. Завдяки штучному інтелекту він…
Як стало відомо, що в Україні пенсіонери можуть користуватися пільгами на сплату земельного податку, але вони не поширюються на…
Продукти першої необхідності помітно подорожчали під тиском інфляції та інших факторів, а деякі торгові точки…
Згідно з недавнім аналізом Financial Times, мобілізаційний резерв України становить близько 3,7 млн чоловіків віком від 25…
В Україні почастішали випадки штрафування водіїв вживаних автомобілів, привезених зі США. Причина криється в технічних…
Останніми днями схоже, що у Москві з'явилася ще одна божевільна звичка. Після вечірніх лякалок Путіна,…