У 2026 році в Україні скасують податкові пільги для імпорту електромобілів, тобто покупці знову сплачуватимуть податок на додану вартість при купівлі авто з електричними двигунами. Водночас нульова ставка мита та акциз в обсязі 1 євро за кожен кВт*год місткості батареї за не зміняться.
Як пояснив засновник Інституту досліджень авторинку Станіславом Бучацьким, ПДВ повернеться автоматично, оскільки ця пільга була тимчасовою – термін її дії спливає 31 грудня 2025 року. Оскільки уряд відмовився продовжувати її з 1 січня, вартість електрокарів може зрости на 20%.
“Пільга на ПДВ має кінцевий термін. Щоб вона діяла далі, потрібне голосування. Щоб ПДВ почало нараховуватися — не потрібно робити нічого, воно просто повернеться автоматично“, – пояснив експерт.
Натомість митна ставка в 0% є не пільгою, а постійною нормою, яка закріплена законом у митному тарифі України і не має строку дії, не скасовувалася і не прив’язана до “пільгового пакета” 2018 року. Тому, навіть якщо після 1 січня ПДВ повернеться, мито залишиться нульовим. Також залишаться чинними й інші норми:
- акциз — 1 євро за кожен кВт*год місткості батареї (постійна норма в чинному Податковому кодексу України);
- збір до Пенсійного фонду — 0% при першій реєстрації електромобіля (постійна норма в чинному законі України “Про збір на обов’язкове державне пенсійне страхування”).
Таким чином, починаючи з 2026 року, розмитнення електромобіля, який має, наприклад, вартість – 20 тис. євро і батарею 60 кВт*год, становитиме 4072 євро. Ця сума складається з
- акцизу – 60 євро (за кожен кВт*год);
- ПДВ: 20% від 20 060 євро (сума вартості та акцизу) – приблизно 4 012 євро.

