Українським водіям пояснили, чи потрібно прогрівати автомобіль узимку.
З приходом холодів автолюбителі знову стикаються з важливим питанням – чи потрібно прогрівати двигун і як робити це правильно, щоб не зашкодити автомобілю. Експерти попереджають: неправильний старт у низьку температуру може значно скоротити ресурс мотора і трансмісії.
Чому холодний запуск небезпечний
Коли повітря охолоджується до приблизно +5 градусів, погіршується текучість оливи. Вона стає густою, повільніше розподіляється системою і не встигає дістатися до всіх деталей двигуна. Частина елементів змащується лише під час розбризкування, що неможливо до моменту прогріву.
У зоні ризику й автоматична коробка передач – густа олива підвищує навантаження на фрикціони та гідроблок.
Водночас фахівці зазначають: тривалий прогрів на холостому ходу теж шкідливий. Холодний мотор, працюючи без навантаження, активно утворює нагар на свічках, клапанах і каталізаторі. До того ж вихлоп стає помітно токсичнішим.
Як правильно прогрівати авто
Експерти радять дотримуватися двоетапної схеми:
- Короткий прогрів на місці
- за температури близько +5 градусів – 1-2 хвилини;
- за мінусових значень – до 5 хвилин.
Цього достатньо, щоб олива почала циркулювати й ключові вузли отримали базове змащення.
Плавний рух
Подальший прогрів має відбуватися вже в русі – це швидше й безпечніше для всіх систем автомобіля.
У середньому двигун і трансмісія виходять на робочу температуру через:
- 10-20 хвилин їзди,
- або 5-10 км шляху.
Узимку важливо уникати різких стартів і гальмувань – гальмівна система також потребує часу, щоб прогрітися й працювати ефективно.
Додаткові рекомендації з відкритих джерел
- Не варто підвищувати оберти “на холостому ходу” – це пришвидшує зношування циліндро-поршневої групи.
- Перед поїздкою корисно очистити радіатор і повітрозабірники від снігу та льоду – це покращує теплообмін.
- Власникам дизелів радять стежити за станом свічок розжарювання та якістю зимового пального.
- Тим, у кого є автозапуск, важливо не зловживати тривалим прогрівом – він збільшує витрати й шкідливий для каталізатора.

