Лише кожен п’ятий кандидат успішно складає теоретичний іспит із першого разу, а практичний тест проходять ще менше – всього 16%. Найбільше проблем у майбутніх водіїв виникає з нерегульованими перехрестями, дорожньою розміткою та жестами регулювальника.
Про це в коментарі Комерсант український повідомив заступник начальника Головного сервісного центру МВС Павло Сорока.
Головна проблема – погана підготовка
За словами Сороки, статистика свідчить про низький рівень знань у кандидатів. Від початку року було проведено майже 73 тисячі теоретичних іспитів, але серед тих, хто готувався самостійно, лише 27% склали тест із першої спроби. Випускники автошкіл показують ще слабший результат – всього 18%.
З практичними іспитами ситуація ще гірша: з 93 тисяч спроб тільки 16% водіїв змогли здати тест з першого разу.
Де роблять найбільше помилок
Найчастіше майбутні водії помиляються у таких моментах:
🔹 неправильний проїзд нерегульованих перехресть;
🔹 нерозпізнавання дорожньої розмітки та знаків;
🔹 невпевненість у маневрах;
🔹 несвоєчасне подання сигналу повороту;
🔹 ненадання переваги пішоходам.
Часто екзаменаторам доводиться втручатися, щоб уникнути аварійних ситуацій під час іспитів.
Шахраям не вдасться «домовитися»
Сорока наголосив, що контроль за іспитами значно посилився. У кабінетах для складання теорії встановлені камери з відео- та аудіофіксацією, а також працює система Face ID для ідентифікації кандидатів.
“Хотів би звернутися до майбутніх водіїв: не довіряйте так званим “помічникам”, які обіцяють успішне складання іспиту. Контроль дуже жорсткий, і будь-які махінації легко виявляються. Якщо аналіз покаже порушення, ваше посвідчення можуть анулювати, а ви самі ризикуєте отримати адміністративну чи навіть кримінальну відповідальність”, – попередив Сорока.

