Порядок примусового вилучення транспортних засобів у водіїв в Польщі, який застосовується із 14 березня 2024 року, викликає все більше зауважень правозахисників. Польські урядовці вимушено відреагували на критику та анонсували значні зміни для водіїв вже незабаром. Про це пише uapl.info.
На офіційному порталі міністерства юстиції Польщі опубліковано розлоге пояснення очільника відомства щодо чутливого питання беззастережної конфіскації транспортних засобів.
Слід зазначити, що критика чинного законодавства щодо конфіскації авто в Польщі з’явилась ще під час роботи над законопроєктом, положення якого набули чинності у березні 2024 року. Обов’язкове примусове вилучення авто в окремих категорій водіїв у Польщі в оновленому законодавстві зумовило низку зауважень від Верховного суду Польщі, польського омбудсмена та низки правозахисних організацій.
Проте, попри критику, яка переважно стосувалася обов’язкового застосування конфіскації транспортного засобу, з 14 березня 2024 року:
Водіям в Польщі слід врахувати, що польський суд з березня 2024 року також фактично отримав право конфіскувати авто навіть у випадку, коли у крові водія було виявлено лише понад 0,5 проміле алкоголю.
Польські урядовці відреагували на низку критичних зауважень щодо положень про конфіскацію транспортних засобів у водіїв, які перебувають у стані сп’яніння або під впливом відповідних препаратів чи речовин.
Насамперед представники польського мінюсту планують відмовитися від обов’язкового застосування конфіскації транспортного засобу.
Відтак планується скасування норми: яка однозначно зобов’язує правоохоронні органи в Польщі проводити вилучення транспортного засобу, яким керував порушник на момент вчинення правопорушення, за яке чинне наразі законодавство передбачає обов’язкове винесення рішення про конфіскацію транспортного засобу.
Скасування обов’язкової конфіскації автомобіля у нетверезих водіїв у Польщі, на думку урядовців, мало б усунути норми, які суперечать конституційним положенням.
Крім того, міністерство юстиції Польщі планує скасувати можливість винесення рішення про конфіскацію транспортного засобу у випадках, коли це неможливо або недоцільно у зв’язку з його продажем, втратою, знищенням або значним пошкодженням, або якщо транспортний засіб не був виключною власністю правопорушника на момент вчинення правопорушення.
Новий законопроєкт міністерства юстиції Польщі щодо конфіскації транспортних засобів вже опубліковано та направлено на громадське обговорення. Запропоновані зміни до законодавства повертають суду можливість залежно від обставин встановлювати форму та перелік штрафних санкцій до нетверезих водіїв.
На думку урядовців, саме незалежний та самостійний суд у Польщі формує кримінальну санкцію за конкретне правопорушення в межах, передбачених законом, адаптуючи розмір покарання та заходи кримінально-правового впливу до особи конкретного правопорушника.
Накладений наразі польським правом на суд обов’язок “оголошувати конфіскацію транспортного засобу” є суттєвим обмеженням повноважень суду щодо здійснення правосуддя.
Нагадаємо, конфіскація транспортних засобів існує в правових системах країн Європейського Союзу, таких як Бельгія, Фінляндія, Естонія, Люксембург, Словенія та Італія. У більшості країн, де такий захід кримінально-правового характеру передбачений, він застосовується на факультативній основі.
У Швейцарії церква задля експерименту замінила у сповідальні священника на цифровий аватар Ісуса. Завдяки штучному інтелекту він…
Як стало відомо, що в Україні пенсіонери можуть користуватися пільгами на сплату земельного податку, але вони не поширюються на…
Продукти першої необхідності помітно подорожчали під тиском інфляції та інших факторів, а деякі торгові точки…
Згідно з недавнім аналізом Financial Times, мобілізаційний резерв України становить близько 3,7 млн чоловіків віком від 25…
В Україні почастішали випадки штрафування водіїв вживаних автомобілів, привезених зі США. Причина криється в технічних…
Останніми днями схоже, що у Москві з'явилася ще одна божевільна звичка. Після вечірніх лякалок Путіна,…