Categories: Авто

Заборона на керування авто: у якому віці доведеться залишити кермо

В Україні готуються суттєві зміни у сфері безпеки дорожнього руху, пов’язані з віковими обмеженнями для водіїв.

Ініціатива обумовлена природними віковими змінами, що впливають на здатність керувати транспортним засобом – від зниження швидкості реакції до погіршення зору та когнітивних функцій. Статистичні дані демонструють підвищений ризик аварійності серед літніх водіїв через уповільнену реакцію та помилки в оцінці дорожньої обстановки.

Особливо актуальна ця проблема в країнах Європи з високою часткою старіючого населення. Європейські фахівці пропонують різні підходи до вирішення проблеми. Лікар Інгрід Деншель виступає за індивідуальний підхід з урахуванням фізичного та психологічного стану водія.

Експерт з безпеки дорожнього руху Зігфрід Брокманн вважає необхідним введення обов’язкових перевірок після 75 років. Психолог Катя Шляйніц відзначає важливість врахування водійського досвіду поряд з регулярним контролем здоров’я.

Водії в УкраїніВодії в Україні
Водії в Україні

У Євросоюзі розробляється нова система перевірок для водіїв старше 65 років, що включає регулярне тестування когнітивних здібностей. Деякі країни розглядають можливість щорічних перевірок по досягненні певного віку. В Україні це питання винесено на законодавчий рівень.

Законопроект №8082, що знаходиться на розгляді Верховної Ради, передбачає додаткові вимоги для водіїв старше 65 років, включаючи обов’язкові медичні та психологічні тести при продовженні водійських прав.

Для водіїв 70 і 75 років передбачається збільшення частоти перевірок. Чинне законодавство України регламентує тільки мінімальний вік отримання прав: 16 років для категорії “А” та “А1”, 18 років для категорій “В” та “С”, 19 років для керування транспортом з важкими причепами, 21 рік для автобусів та мікроавтобусів. Верхня вікова межа поки відсутня.

Думки українських експертів розділилися. Прихильники змін вказують на потенційне зниження аварійності, противники побоюються вікової дискримінації. У суспільстві також немає єдиної позиції: літні водії підкреслюють значущість досвіду, але визнають необхідність регулярних медоглядів для всіх учасників руху.

Коломієць Надія

Recent Posts

“Повна брехня”: Європа навіть не планувала відправляти миротворців в Україну

У європейських партнерів ніколи не було реальних планів щодо відправлення до України миротворчого контингенту, вважає…

5 хв. ago

Мобілізація 50+ з 1 травня 2025: адвокат розповів, кого точно призвуть

Мобілізація 50+ в Україні відбувається на загальних підставах, але військовозобов'язаних у цьому віці беруть служити…

10 хв. ago

Українці отримують повідомлення про “чужі” борги: в Ощадбанку пояснили причину

Українці дедалі частіше стикаються з ситуацією, коли на їхній телефон надходять SMS-повідомлення від банку, адресовані…

14 хв. ago

Космічні пенсії в Україні повертають: судді масово скасовують “незаконні” обмеження

Спеціальні пенсіонери по всій країні масово скасовують обмеження своїх пенсій, які в січні цього року…

18 хв. ago

Аспірантура більше не “укриття”: у 2025 році бюджетних місць стане набагато менше

Якщо ви планували вступати до аспірантури на бюджет – варто поквапитися. Наступного року кількість безкоштовних…

25 хв. ago

“Тачка на прокачку”. З’явилися смішні меми про ліквідованих генералів РФ і не тільки

Ліквідація в Росії генерала Ярослава Москалика та провідного інженера, яки модернізував російські РЕБи, Євгена Ритікова надихнула українців…

44 хв. ago