Автомобілі, що працюють на дизельному паливі, роблять значний внесок у викиди вуглекислого газу. Ця ситуація сильно ускладнює шлях до декарбонізації.
Видання Interesting Engineering пише, що, за даними Управління енергетичної інформації США, у 2022 році на дизельне паливо припадало близько 25% всіх викидів вуглекислого газу від транспорту в США і близько 10% всіх викидів вуглекислого газу, пов’язаних з енергетикою.
Для розв’язання цієї проблеми Джошуа Юань з факультету енергетики, екології та хімічної інженерії Вашингтонського університету разом зі Сьюзі Дай, професоркою MizzouForward з хімічної та біомедичної інженерії в Університеті Міссурі, розробили метод з використанням електрокаталізу для перетворення вуглекислого газу в електробіодизель. Цей спосіб у 45 разів ефективніший і потребує у 45 разів менше землі, ніж традиційне виробництво біодизеля на основі сої.
“Ця нова ідея може бути застосована в циркулярній економіці для виробництва пального, хімікатів, матеріалів і харчових інгредієнтів з негативним рівнем викидів за набагато вищої ефективності, ніж фотосинтез, і з меншими викидами вуглецю, ніж у разі виробництва нафтохімічної продукції”, – каже Юань. “Ми системно підійшли до розв’язання проблем електробіовиробництва, визначивши метаболічні та біохімічні обмеження використання діатомового вуглецю, і подолали ці обмеження”.
Зазначається, що електрокаталіз дає змогу перетворювати вуглекислий газ на біосумісні проміжні продукти, як-от ацетат та етанол. Потім мікроби перетворюють ці проміжні продукти в ліпіди, або жирні кислоти, які в кінцевому підсумку стають сировиною для виробництва біодизеля. Новий метод дозволив електробіодизелю досягти ефективності перетворення вуглекислого газу в ліпіди в 4,5% від сонячної енергії до молекули, що значно ефективніше за біодизель.
Юань пояснив, що природний фотосинтез у наземних рослин зазвичай становить менше ніж 1%, де менше ніж 1% енергії сонячного світла перетворюється на біомасу шляхом перетворення CO2 у різні молекули для росту рослин.
Завдяки використанню поновлюваних ресурсів для електрокаталізу, процес електробіодизеля дає змогу скоротити 1,57 грама вуглекислого газу на грам електродизеля, виробленого з побічних продуктів біомаси, етилену та іншого, що дає потенціал для негативних викидів.
Під час виробництва звичайного дизпалива з нафти виділяється 0,52 грама вуглекислого газу на грам, а під час виробництва біодизеля – від 2,5 до 9,9 грама вуглекислого газу на грам отриманих ліпідів.
Німеччина посідає перше місце серед країн, куди прибули українці під час війни. Наприклад, за вересень 2024 року…
Українських жінок спробують навчити й працевлаштувати на нетипові для нашої держави професії, зокрема на кранівників, токарів та…
Іран зводить укриття, ймовірно, для російських винищувачів Су-35С. Про це свідчать супутникові знімки, пише Defense Express. «Розмір цих…
Вранці 15 листопада, близько 8:50, у популярному Telegram-каналі з’явилося відео, яке миттєво викликало широкий суспільний…
Норвегія більше не надаватиме притулок всім українським біженцям. Це стосується тих громадян України, які прибуватимуть із…
В Україні найближчим часом очікується похолодання та складні погодні умови. Згідно з прогнозом, у четвер,…