Categories: Авто

Водіїв чекає неприємний «сюрприз»: скільки пального не доливатимуть на АЗС

Україна запровадила новий авансовий податок на прибуток у розмірі 60 000 грн за АЗС, що може суттєво вплинути на невеликі заправки, вважає Дмитро Леушкін, експерт із паливного ринку та засновник Prime Logistics Group.

Як повідомляє експерт, великі мережі, такі як WOG, OKKO, БРСМ та UPG, навряд чи відчують вплив нового податку.

Ці мережі вже сплачували податок на прибуток завдяки доходам від своїх магазинів, які продають цигарки, алкоголь, хот-доги та інші товари.

Їхня бізнес-модель поєднує паливо з роздрібною торгівлею, тому новий податок — це просто розширення існуючих витрат.

Заправки з невеликими або нульовими роздрібними операціями будуть мати труднощі з покриттям авансового податку у розмірі 60 000 грн.

Багато невеликих станцій залежать виключно від продажу палива і не можуть генерувати додатковий прибуток, як великі мережі.

Це говорить про те, що дисконтним станціям, можливо, доведеться підняти ціни, щоби вижити. Це скоротить розрив у цінах між преміальними мережами та бюджетними станціями.

Якщо преміальна станція, як WOG, продає паливо по 55 грн/л, а дискаунтер, такий як Marshal, продає його по 54 грн/л, невелика різниця може змусити споживачів вибрати більший бренд.

Щоб уникнути підвищення цін, невеликі станції можуть вдатися до таких прийомів, як:

Невидача чеків (вже поширена практика).

Використання незареєстрованих терміналів, де платежі йдуть незв’язаним компаніям.

На АЗС, фото: youtube.com

Недолів палива:

Стандарт ДСТУ допускає похибку 1% за обсягом палива, але багато станцій вже не доливають на 1,5–2%.

Однак із новим податковим навантаженням недолив може збільшитися до 5–6%.

Це означає, що 50 літрів на заправці можуть фактично становити 49 літрів, що замало більшості датчиків рівня палива.

“На гривню – це не так уже й багато насправді, це виходить 2-2,5%. Зараз у стандарті за ДСТУ допускається недолив в 1%, і всі й так допускають 1,5-2 відсотки. Отже, недолив на всіх заправках буде до 5-6%. Тобто ви приїхали заправлятися на 50 літрів, десь літр вам недолили, але ваш датчик бака не покаже цього”, – попереджає Дмитро Леушкін.

Новий податок чинить значний фінансовий тиск на невеликі бюджетні заправні станції, ймовірно, змушуючи їх коригувати ціни або займатися нечесною практикою, щоб залишатися конкурентоспроможними.

Споживачі можуть побачити зниження цінових переваг у дискаунтерах, що спонукає їх перейти до більших, більш авторитетних мереж. Хоча великі мережі залишаються недоторканими, це може призвести до проблем для невеликих заправних станцій, які покладаються виключно на продаж палива.

Романчук Микола

Recent Posts

Важкий день для Землі: до планети наблизилися відразу три астероїди

14 жовтня повз Землю пролетіли відразу три астероїди, про що повідомили вчені з NASA. Один…

6 хв. ago

Учням заплатять за успіхи у школі: можна отримувати до 3000 гривень

У Коломиї вирішили відзначити найкращих учнів місцевих ліцеїв, нагороджуючи їх стипендіями. З вересня по травень…

11 хв. ago

Без іспитів і черг: водіям дозволили керувати вантажівками без нових прав

У зв'язку з воєнним станом, запровадженим в Україні у лютому 2022 року, українське суспільство зіткнулося…

13 хв. ago

Стосується ухилянтів: штрафи від ТЦК заберуть з рахунків примусово — пояснення Мін’юсту

Міністерство юстиції України пояснило механізм стягнення штрафів, накладених Територіальними центрами комплектування (ТЦК) за ухилення від…

21 хв. ago

Українська енергосистема взимку: назвали критичну межу температури

Українська енергетична система готова до зими лише за умови відносно теплої погоди. Про це повідомив…

30 хв. ago

Вибори в США: Трамп перемагає Гарріс на достроковому голосуванні у деяких штатах

За даними нових опитувань, кандидат у президенти США Дональд Трамп має невелику перевагу над Камалою Гарріс за кількістю виборців,…

45 хв. ago