Categories: Авто

Водіїв чекає неприємний «сюрприз»: скільки пального не доливатимуть на АЗС

Україна запровадила новий авансовий податок на прибуток у розмірі 60 000 грн за АЗС, що може суттєво вплинути на невеликі заправки, вважає Дмитро Леушкін, експерт із паливного ринку та засновник Prime Logistics Group.

Як повідомляє експерт, великі мережі, такі як WOG, OKKO, БРСМ та UPG, навряд чи відчують вплив нового податку.

Ці мережі вже сплачували податок на прибуток завдяки доходам від своїх магазинів, які продають цигарки, алкоголь, хот-доги та інші товари.

Їхня бізнес-модель поєднує паливо з роздрібною торгівлею, тому новий податок — це просто розширення існуючих витрат.

Заправки з невеликими або нульовими роздрібними операціями будуть мати труднощі з покриттям авансового податку у розмірі 60 000 грн.

Багато невеликих станцій залежать виключно від продажу палива і не можуть генерувати додатковий прибуток, як великі мережі.

Це говорить про те, що дисконтним станціям, можливо, доведеться підняти ціни, щоби вижити. Це скоротить розрив у цінах між преміальними мережами та бюджетними станціями.

Якщо преміальна станція, як WOG, продає паливо по 55 грн/л, а дискаунтер, такий як Marshal, продає його по 54 грн/л, невелика різниця може змусити споживачів вибрати більший бренд.

Щоб уникнути підвищення цін, невеликі станції можуть вдатися до таких прийомів, як:

Невидача чеків (вже поширена практика).

Використання незареєстрованих терміналів, де платежі йдуть незв’язаним компаніям.

На АЗС, фото: youtube.com

Недолів палива:

Стандарт ДСТУ допускає похибку 1% за обсягом палива, але багато станцій вже не доливають на 1,5–2%.

Однак із новим податковим навантаженням недолив може збільшитися до 5–6%.

Це означає, що 50 літрів на заправці можуть фактично становити 49 літрів, що замало більшості датчиків рівня палива.

“На гривню – це не так уже й багато насправді, це виходить 2-2,5%. Зараз у стандарті за ДСТУ допускається недолив в 1%, і всі й так допускають 1,5-2 відсотки. Отже, недолив на всіх заправках буде до 5-6%. Тобто ви приїхали заправлятися на 50 літрів, десь літр вам недолили, але ваш датчик бака не покаже цього”, – попереджає Дмитро Леушкін.

Новий податок чинить значний фінансовий тиск на невеликі бюджетні заправні станції, ймовірно, змушуючи їх коригувати ціни або займатися нечесною практикою, щоб залишатися конкурентоспроможними.

Споживачі можуть побачити зниження цінових переваг у дискаунтерах, що спонукає їх перейти до більших, більш авторитетних мереж. Хоча великі мережі залишаються недоторканими, це може призвести до проблем для невеликих заправних станцій, які покладаються виключно на продаж палива.

Романчук Микола

Recent Posts

Перекази на картки контролюватимуть жорсткіше: стежитимуть не лише банки

Національний банк планує посилити контроль за переказами "з картки на картку". Якщо з 1 жовтня…

3 хв. ago

Мобілізація жінок та скасування вікових обмежень: новий сценарій

Журналіст Віталій Портніков висловив стурбованість щодо майбутнього мобілізаційних зусиль в Україні в недавньому інтерв'ю. Якщо…

6 хв. ago

Найпопулярніша вулична їжа: рецепт китайських коржів із зеленою цибулею

Цибулеві коржі, як і парові булочки, зазвичай подають у ресторанах замість хліба. У Китаї є…

7 хв. ago

Субсидії залишаться лише у снах: українців попередили про позбавлення виплат на комуналку

Міністерство соціальної політики України нагадує, що не всі громадяни автоматично отримуватимуть житлові субсидії на майбутній…

10 хв. ago

Ситуація розжарюється: на кордоні КНДР та Південної Кореї прогриміли вибухи

Дороги між Північною (КНДР) та Південної Кореї було підірвано. Руйнувань зазнало сполучення уздовж ліній Кьонгі…

13 хв. ago

Скільки військових не повернулися з закордонного відпочинку

З початку повномасштабного вторгнення Росії 46 українських військовослужбовців виїхали за кордон для відпочинку та не…

18 хв. ago