Categories: Авто

Водіїв чекає неприємний «сюрприз»: скільки пального не доливатимуть на АЗС

Україна запровадила новий авансовий податок на прибуток у розмірі 60 000 грн за АЗС, що може суттєво вплинути на невеликі заправки, вважає Дмитро Леушкін, експерт із паливного ринку та засновник Prime Logistics Group.

Як повідомляє експерт, великі мережі, такі як WOG, OKKO, БРСМ та UPG, навряд чи відчують вплив нового податку.

Ці мережі вже сплачували податок на прибуток завдяки доходам від своїх магазинів, які продають цигарки, алкоголь, хот-доги та інші товари.

Їхня бізнес-модель поєднує паливо з роздрібною торгівлею, тому новий податок — це просто розширення існуючих витрат.

Заправки з невеликими або нульовими роздрібними операціями будуть мати труднощі з покриттям авансового податку у розмірі 60 000 грн.

Багато невеликих станцій залежать виключно від продажу палива і не можуть генерувати додатковий прибуток, як великі мережі.

Це говорить про те, що дисконтним станціям, можливо, доведеться підняти ціни, щоби вижити. Це скоротить розрив у цінах між преміальними мережами та бюджетними станціями.

Якщо преміальна станція, як WOG, продає паливо по 55 грн/л, а дискаунтер, такий як Marshal, продає його по 54 грн/л, невелика різниця може змусити споживачів вибрати більший бренд.

Щоб уникнути підвищення цін, невеликі станції можуть вдатися до таких прийомів, як:

Невидача чеків (вже поширена практика).

Використання незареєстрованих терміналів, де платежі йдуть незв’язаним компаніям.

На АЗС, фото: youtube.com

Недолів палива:

Стандарт ДСТУ допускає похибку 1% за обсягом палива, але багато станцій вже не доливають на 1,5–2%.

Однак із новим податковим навантаженням недолив може збільшитися до 5–6%.

Це означає, що 50 літрів на заправці можуть фактично становити 49 літрів, що замало більшості датчиків рівня палива.

“На гривню – це не так уже й багато насправді, це виходить 2-2,5%. Зараз у стандарті за ДСТУ допускається недолив в 1%, і всі й так допускають 1,5-2 відсотки. Отже, недолив на всіх заправках буде до 5-6%. Тобто ви приїхали заправлятися на 50 літрів, десь літр вам недолили, але ваш датчик бака не покаже цього”, – попереджає Дмитро Леушкін.

Новий податок чинить значний фінансовий тиск на невеликі бюджетні заправні станції, ймовірно, змушуючи їх коригувати ціни або займатися нечесною практикою, щоб залишатися конкурентоспроможними.

Споживачі можуть побачити зниження цінових переваг у дискаунтерах, що спонукає їх перейти до більших, більш авторитетних мереж. Хоча великі мережі залишаються недоторканими, це може призвести до проблем для невеликих заправних станцій, які покладаються виключно на продаж палива.

Романчук Микола

Recent Posts

Росія намагається зробити “Шахеди” зі штучним інтелектом. The Guardian пояснило мету

Армія Російської Федерації намагається зробити "Шахеди" зі штучним інтелектом. Їх мета - створити рої безпілотників.…

54 секунди ago

“Справжня м’ясорубка”: соратник Трампа висловився про завершення війни в Україні

Війна в Україні перетворилася на "позиційну війну часів Першої світової війни" після того, як адміністрація поки…

9 хв. ago

Такого ще не було: українці почали консервувати курячі яйця

В Україні стрімко зростають ціни на все як на комуналку, автомобільне паливо, так і на…

20 хв. ago

Залужний своїми заявами підіграв росіянам: про що мова

Посол України в Великобританії Валерій Залужний нагадав про себе гучною заявою про те, що третя…

29 хв. ago

Хто з українців може отримати 10 окладів при виході на пенсію

Частина українців має право на отримання 10 окладів при виході на пенсію. Це спеціальна виплата…

37 хв. ago

Претендент на премію Дарвіна: окупант виправ одяг у радіоактивній воді та почав розкладатися

Російський військовий, який брав участь у війні проти України, виправ свій одяг у радіоактивній воді.…

43 хв. ago