Categories: Авто

Водіїв чекає неприємний «сюрприз»: скільки пального не доливатимуть на АЗС

Україна запровадила новий авансовий податок на прибуток у розмірі 60 000 грн за АЗС, що може суттєво вплинути на невеликі заправки, вважає Дмитро Леушкін, експерт із паливного ринку та засновник Prime Logistics Group.

Як повідомляє експерт, великі мережі, такі як WOG, OKKO, БРСМ та UPG, навряд чи відчують вплив нового податку.

Ці мережі вже сплачували податок на прибуток завдяки доходам від своїх магазинів, які продають цигарки, алкоголь, хот-доги та інші товари.

Їхня бізнес-модель поєднує паливо з роздрібною торгівлею, тому новий податок — це просто розширення існуючих витрат.

Заправки з невеликими або нульовими роздрібними операціями будуть мати труднощі з покриттям авансового податку у розмірі 60 000 грн.

Багато невеликих станцій залежать виключно від продажу палива і не можуть генерувати додатковий прибуток, як великі мережі.

Це говорить про те, що дисконтним станціям, можливо, доведеться підняти ціни, щоби вижити. Це скоротить розрив у цінах між преміальними мережами та бюджетними станціями.

Якщо преміальна станція, як WOG, продає паливо по 55 грн/л, а дискаунтер, такий як Marshal, продає його по 54 грн/л, невелика різниця може змусити споживачів вибрати більший бренд.

Щоб уникнути підвищення цін, невеликі станції можуть вдатися до таких прийомів, як:

Невидача чеків (вже поширена практика).

Використання незареєстрованих терміналів, де платежі йдуть незв’язаним компаніям.

На АЗС, фото: youtube.com

Недолів палива:

Стандарт ДСТУ допускає похибку 1% за обсягом палива, але багато станцій вже не доливають на 1,5–2%.

Однак із новим податковим навантаженням недолив може збільшитися до 5–6%.

Це означає, що 50 літрів на заправці можуть фактично становити 49 літрів, що замало більшості датчиків рівня палива.

“На гривню – це не так уже й багато насправді, це виходить 2-2,5%. Зараз у стандарті за ДСТУ допускається недолив в 1%, і всі й так допускають 1,5-2 відсотки. Отже, недолив на всіх заправках буде до 5-6%. Тобто ви приїхали заправлятися на 50 літрів, десь літр вам недолили, але ваш датчик бака не покаже цього”, – попереджає Дмитро Леушкін.

Новий податок чинить значний фінансовий тиск на невеликі бюджетні заправні станції, ймовірно, змушуючи їх коригувати ціни або займатися нечесною практикою, щоб залишатися конкурентоспроможними.

Споживачі можуть побачити зниження цінових переваг у дискаунтерах, що спонукає їх перейти до більших, більш авторитетних мереж. Хоча великі мережі залишаються недоторканими, це може призвести до проблем для невеликих заправних станцій, які покладаються виключно на продаж палива.

Романчук Микола

Recent Posts

Ходити у кросівках щодня шкідливо: причини неочікувані

Кросівки – це зручне та популярне взуття, яке часто вибирають для щоденного використання. Однак, якщо…

1 годину ago

Кого в Україні можуть мобілізувати до 25 років: винятки з правил, чекайте на повістки у квітні

В Україні чоловіки молодші 25 років загалом не підлягають обов'язковому призову на військову службу. Однак…

1 годину ago

До 120 тис. грн за працевлаштування ветерана: хто і як може отримати гроші

В Україні виплачують понад 100 тис. грн компенсації компаніям, які надають роботу ветеранам з інвалідністю.…

1 годину ago

Нові правила мобілізації: бронь зніматимуть миттєво — кого це торкнеться

Одна з найпоширеніших ситуацій, з якою стикаються військовозобов’язані громадяни України, — скасування бронювання або відстрочки…

1 годину ago

Інтернет по 1000+ грн: українцям готують космічні тарифи

Українці невдовзі можуть зіткнутися зі зростанням цін на інтернет та зниженням якості обслуговування, особливо у…

2 години ago

Пенсії та стипендії різко зростуть: хто отримає доплати вже скоро

Пенсіонерам і студентам можуть призначити доплати до виплат від держави. Якщо вони проживають, працюють або навчаються…

2 години ago