Categories: Авто

Заборона на керування авто: у якому віці доведеться залишити кермо

В Україні готуються суттєві зміни у сфері безпеки дорожнього руху, пов’язані з віковими обмеженнями для водіїв. Ініціатива обумовлена природними віковими змінами, що впливають на здатність керувати транспортним засобом – від зниження швидкості реакції до погіршення зору та когнітивних функцій.

Статистичні дані демонструють підвищений ризик аварійності серед літніх водіїв через уповільнену реакцію та помилки в оцінці дорожньої обстановки. Особливо актуальна ця проблема в країнах Європи з високою часткою старіючого населення.

Європейські фахівці пропонують різні підходи до вирішення проблеми. Лікар Інгрід Деншель виступає за індивідуальний підхід з урахуванням фізичного та психологічного стану водія. Експерт з безпеки дорожнього руху Зігфрід Брокманн вважає необхідним введення обов’язкових перевірок після 75 років. Психолог Катя Шляйніц відзначає важливість врахування водійського досвіду поряд з регулярним контролем здоров’я.

Водії в УкраїніВодії в Україні
Водії в Україні

У Євросоюзі розробляється нова система перевірок для водіїв старше 65 років, що включає регулярне тестування когнітивних здібностей. Деякі країни розглядають можливість щорічних перевірок по досягненні певного віку.

В Україні це питання винесено на законодавчий рівень. Законопроект №8082, що знаходиться на розгляді Верховної Ради, передбачає додаткові вимоги для водіїв старше 65 років, включаючи обов’язкові медичні та психологічні тести при продовженні водійських прав. Для водіїв 70 і 75 років передбачається збільшення частоти перевірок.

Чинне законодавство України регламентує тільки мінімальний вік отримання прав: 16 років для категорії “А” та “А1”, 18 років для категорій “В” та “С”, 19 років для керування транспортом з важкими причепами, 21 рік для автобусів та мікроавтобусів. Верхня вікова межа поки відсутня.

Думки українських експертів розділилися. Прихильники змін вказують на потенційне зниження аварійності, противники побоюються вікової дискримінації. У суспільстві також немає єдиної позиції: літні водії підкреслюють значущість досвіду, але визнають необхідність регулярних медоглядів для всіх учасників руху.

Ткаченко Валентина

Recent Posts

Царський графік та оплата: на роботу на свіжому повітрі шукають пенсіонерів

Під час війни і не тільки багато пенсіонерів шукають можливості додаткового заробітку. Одним із варіантів тимчасової зайнятості,…

55 секунд ago

В РФ похвалилися новою ППО для захисту нафтових об’єктів: що відомо

Росія представила систему протиповітряної оборони "Крона-Е", призначену для захисту критичної інфраструктури, зокрема нафтопереробних заводів, від атак…

10 хв. ago

Чому час у війні зараз працює проти України: який важливий важіль втратили ЗСУ

Україна дотримується енергетичного перемир'я і не завдає ударів НПЗ РФ. Хоча до того, як США…

18 хв. ago

В Україні з квітня вводять погодинну подачу води: водоканали більше не витягують

На превеликий жаль, на мешканців Рівного чекають неприємні незручності – з квітня у місті вводять…

27 хв. ago

Права для новачків: водіям-початківцям розкрили нові умови

З початку 2025 року сервісні центри МВС видали 206 609 посвідчень водія по всій Україні,…

36 хв. ago

Мобілізація у квітні набере обертів: кого з чоловіків ТЦК “візьмуть на приціл”

З 1 квітня в Україні мобілізація активно продовжиться, а територіальні центри комплектування вже зосереджуються на…

44 хв. ago