Categories: Авто

Зимові шини для авто: чи варто переплачувати за бренд

Жодних сумнівів не має бути: дорогі преміальні шини, особливо зимові, кращі за колеса з усіх інших сегментів. Але питання в іншому – наскільки гірші за них дешеві моделі? Чи годяться вони взагалі для використання?

Офіційних норм, які б розподіляли шини на преміальні, бюджетні та середній сегмент, немає. Але є негласний перелік брендів і моделей, які всі визнають за преміум. Що, відповідно, підкріплено високою ціною. При тому у нижчих сегментах все складніше, наприклад, окремі вдалі моделі коліс-“бюджетників” за деякими характеристиками можуть наздоганяти беззаперечних лідерів.

Чим відрізняються дорогі шини від бюджетних

Ціна – не єдина відмінність “преміуму” від “бюджету” – найважливіше те, що дешеві шини програють в експлуатаційних якостях. А як саме?

Гумова суміш

Для зимової шини принципово важлива якість гуми, з якої зроблено протектор. Заради кращого зчеплення з поверхнею дороги вона має бути якомога м’якішою на морозі. І при цьому м’яка гума повинна бути стійкою до зношування. Компаунди з такими малосумісними якостями відомі, проте вони недешеві, і не кожен виробник спроможний застосовувати для своїх шин такий матеріал.

Відтак, дешеві покришки мають гірші показники, найчастіше – на слизькій дорозі, в тестах на гальмування і при швидкісному маневруванні. А ще в бюджетних шинах виробник економить на каркасі шини – якості текстилю і металокорду. Тому вони часто виходять менш стійкими до ударів на поганій дорозі, до того ж вони часто важкі, а це погіршує плавність ходу.

Малюнок протектора

Як кожен елемент протектора впливає на поведінку шини, добре знають не тільки конструктори шин, а й вдумливі користувачі. Але конструкторське мистецтво в іншому – треба поєднати в одному малюнку кілька протиріч. Наприклад, високі зчіпні якості на сухій поверхні з такою ж стійкістю на мокрій дорозі. Або, скажімо, непросто узгодити в малюнку спроможність до керованості та високих гальмівних характеристик. Через це конструктори дешевих шин ігнорують деякі з характеристик, які вони вважають другорядними – наприклад, слухняністю машини при швидкісному маневруванні, або акустичним комфортом під час руху.

Зі свого боку, провідні виробники не просто прораховують малюнок протектора з точки зору швидкого відводу води з зони контакту. Вони використовують такі блоки ламелів, які можуть нахилятися вперед або назад при старті з місця, але не хиляться вбік при різких маневрах (так звані 3D-ламелі). Виробничі прес-форми для виготовлення подібного протектора дуже дорогі, тож бюджетні виробники такий протектор не використовують.

Шина у русі

Для створення гарної шини з широким комплексом якостей, потрібно проводити численні тестування дослідних зразків в умовах спеціального полігону – або власного, або орендованого. Це неприпустима розкіш для шинних брендів початкового рівня, тож вони використовують здебільшого комп’ютерні тестування. Це значить, що оцифровану модель нової шини “обкатують” в спеціальних комп’ютерних програмах. Це дає змогу досягти окремі більш-менш прийнятні характеристики, проте для створення шини з повним комплексом характеристик такої методики замало.

З точки зору безпеки на дорозі

Можливо, це пролунає несподівано, але дуже часто у повсякденному житті водій може довго не помічати різниці між преміальними і бюджетними шинами. Якщо стиль керування стриманий і зимова погода не готує відвертих катаклізмів, навіть дешева покришка буде працювати без зауважень.

Однак, коли виникне певна складна ситуація (ожеледь, несподіваний снігопад, дитина на дорозі, помилка колеги-водія у сусідній смузі руху), стануть явними відмінності дешевої гуми і дорогої. Наприклад, може з’ясуватись, що машина на дешевих шинах швидко і без попередження зривається у занос, не слухається керма на сніговій каші, виходить на аквапланування вже на 50 км/год і не може без зносу передньої осі об’їхати неочікувану перешкоду.

Якщо коротко

З дорогими преміальними покришками все зрозуміло – вони найкращі. А в нижчих сегментах хто чого вартий об’єктивно можуть показати тільки порівняльні тести. Щороку їх проводять спеціальні тестові інститути і великі автомобільні медіа, оприлюднюючи потім результати для загального ознайомлення. На них і варто орієнтуватись найбільш прискіпливим автомобілістам при виборі недорогих, але ефективних шин для зими. І знаючи свої вимоги і можливості, цілком реально підібрати дешеву шину з тими високими характеристиками, які найбільш важливі для вас – точніше, для тих шляхів, якими вам найчастіше доводиться їздити взимку.

Ковальчук Світлана

Recent Posts

США накриє потужний шторм із Карибів

Біля Карибів утворився новий шторм, що загрожує Сполученим Штатам Америки. Тропічний шторм Сара у Карибському…

2 хв. ago

Тайм-менеджмент: як встигати більше без стресу

Ефективний тайм-менеджмент допомагає підвищити продуктивність та зберегти енергію, пише Експерт. Перший крок — визначити пріоритети.…

18 хв. ago

Російська економіка зіткнеться зі значними проблемами у 2025 році – ISW

Після початку повномасштабного вторгнення в Україну економіка Росії демонструвала зростання. Однак цей процес припиниться вже…

30 хв. ago

НБУ розказав, як визначити розмір фінансової подушки

Подушка фінансової безпеки — це сума грошей для покриття непередбачуваних витрат або екстрених ситуацій. Наприклад,…

45 хв. ago

Кім Чен Ин  наказав масово виготовляти дрони-смертники

Раніше Кім Чен Ин контролював випробування безпілотників-самогубців на тлі швидкого розвитку військової співпраці з Росією.…

54 хв. ago

Зимові канікули: на скільки школи відправлять учнів додому

У 2024-2025 навчальних роках київським школам рекомендується працювати переважно у очному форматі. Так заявив Валентин Мондріївський, заступник…

1 годину ago