Categories: Авто

Що робити, щоб ваша стара машина не розсипалася

Володієте вживаною машиною? Тоді вам добре знайоме це відчуття: що старша машина, то швидше вона розвалюється буквально на очах. Це як доміно, але гірше – кожен невеликий збій може потягнути за собою цілу низку нових проблем, а фінансові витрати лише зростають.

Як працює це “лавиноподібне старіння”

Машини, як і всі технічні прилади, зношуються комплексно, а не окремими запчастинами. Одна старенька деталь здатна “запустити” процес зношення всіх сусідніх, і ось вам раптовий вихід з ладу всього вузла. І, звичайно ж, чим більше років автомобілю, тим більше таких підступних “порушників спокою”. Але хороша новина: ви можете тримати ситуацію під контролем, якщо будете вчасно діагностувати та усувати ці дрібниці.

Ось кілька найпоширеніших прикладів.

Кріплення і фіксатори з пластику

Вони коштують копійки, але коли втрачають еластичність і ламаються, наслідки можуть бути жахливими. Наприклад, трубки паливної системи або електричні кабелі починають тертися об інші деталі, що рухаються. Чим це загрожує? Пожежами, відмовою гальм чи масовим замиканням.

Деталі, які “не мали б зношуватися”

Навіть міцні металеві кріплення можуть поступитися перед корозією чи постійними вібраціями. Наприклад, акумуляторна батарея через іржаве кріплення може зрушити зі свого місця і придавити кабелі або шланги, спричинивши збій у роботі всієї системи.

Кріплення вентилятора радіатора

Зміщення вентилятора на кілька міліметрів – і починається “тихе вбивство” радіатора. Один день, другий, і ось: антифриз на асфальті, двигун – перегрітий, машина – на буксирі.

Засмічення водостоків. Якщо водостічні трубки забиті або пошкоджені, вода потрапляє прямо на електроніку. Це те саме, що лити воду на ваш мобільний телефон – нічого хорошого. Наслідок – замикання, а можливо, і загибель електронних блоків, які обожнюють залишатися сухими.

Збої в електрообладнанні

Деякі двигуни особливо чутливі до пробою ізолятора в ланцюгу запалювання. Спершу це виглядає, як дріб’язкове підвищення холостих обертів, але з часом може вийти з ладу дорога котушка запалювання.

Старі ущільнення

Гумові деталі з часом стають крихкими. Якщо, скажімо, сальник починає “потіти”, з часом це призведе до значно серйозніших проблем – наприклад, витік масла вимиває мастило з сусіднього підшипника. А далі – вихід з ладу і недешевий ремонт.

Якщо коротко. Якщо ви досі тримаєте свій автомобіль із великим пробігом, забудьте про концепцію “авто, яке обслуговується само”. Настав час взяти на себе відповідальність – регулярно відкривайте капот, частіше відвідуйте СТО та приділяйте увагу дрібним несправностям.

(При підготовці статті були використані матеріали InterCars та L`Automobille)

Романчук Микола

Recent Posts

Автоматичне продовження відстрочки: для кого зберігається право

В Україні триває загальна мобілізація. В цей час військовозобов’язані громадяни отримують повістки та вступають до лав…

10 хв. ago

Борг України перед Світовим банком у 2024 році зріс на 65%

2024 року борг України перед групою Світового банку збільшився на 65%. Нині ця сума становить…

23 хв. ago

Нещодавно виявлений вид грибка перетворює павуків на зомбі

Доктор Гаррі Еванс керував вченими, зокрема з Датського музею природної історії та Королівських ботанічних садів…

7 години ago

Пенсіонер, який збирає сміття виявився мільйонером: він купив свій десятий будинок

80-річний німецький пенсіонер Хайнц більше схожий на безхатька, ніж на володаря чималої нерухомості. Завдяки своєму…

7 години ago

ТЦК шкодять: військовий розповів, як вони ускладнюють життя армії, а держава за це платить

Поповнення військового складу з ТЦК викликає багато запитань: приводять наркоманів, п’яниць та хворих. Про це…

7 години ago

Мораторій на комуналку скасовується? Якими будуть тарифи на світло, опалення, газ та воду з 1 лютого

Напевно, кожному українцеві цікаво і навіть необхідно знати, чи зміняться тарифи на комунальні послуги з…

7 години ago