Одні вважають гібридний автомобіль складною технічною іграшкою, інші – досконалим продуктом високих технологій. При тому і перші, і другі купують машини зі здвоєним типом приводу – тому, що крім інших якостей в них завжди є певна практична користь.
Про технічну сутність автомобілів з гібридною силовою установкою (загальна назва HEV) ми коротко розповімо нижче у першій главі, а зараз нагадаємо, що має з тієї гібридності пересічний автовласник. Отже, якщо у вас раптом з’явиться автомобіль-гібрид, ви можете від нього очікувати:
Але зазначимо, що взагалі є три типи гібридних автомобілів, які суттєво відрізняються за споживчими якостями.
Всі три типи гібридів поєднують на борту двигун внутрішнього згорання (найчастіше бензиновий) і електромотор з тяговою батареєю. І ємність батареї, і принципі взаємодії двох двигунів різні.
Найпростіший тип гібрида. Основний двигун – ДВЗ, допоміжний електродвигун невеликий і активується при розгонах, коли потрібна велика віддача від силового агрегата. Батарея у Mild-гібридів малої місткості, напругою 48 вольтів, і її заряду вистачає на кілька прискорень. Підзаряджається акумулятор завдяки рекуперації при гальмуванні.
Один з найпоширеніших типів гібридів. Він має потужний ДВЗ і потужний електропривод, які приводять колеса або почергово, або одночасно. Як правило, FHEV-гібрид хоч кілька кілометрів може проїхати суто на електроприводі, бо має достатньо велику батарею та потужний електродвигун.
Певно, найдоцільніший гібрид, адже він може кількадесят кілометрів їхати як електромобіль, недаремно в деяких країнах його відносять до класу електромобілів. Зарядивши акумулятор удома, власник у коротких щоденних поїздках протягом дня може обійтися суто електротягою. Проте для тривалих поїздок електроніка автоматично підключає бензиновий мотор, який заряджає батарею і обертає ведучі колеса. PHEV-гібрид помітно дорожче всіх інших типів, бо в нього найбільша батарея.
Повний гібрид FHEV, одна з наймасовіших моделей в Україні. По суті це звичайний популярний “Равлик” четвертого покоління, але з додатковим електроприводом. В обох версіях машина офіційно продавалася в українській дилерській мережі, тож є можливість підібрати екземпляр з більш-менш невеликим пробігом та ще й прослідкувати його історію. Гібридний RAV укомплектований 2,5-літровим 4-циліндровим бензиновим двигуном і двома електромоторами, які приводять кожен свою вісь відповідно машина має привод 4х4.
Автомобіль не має комплектації без електричної складової у приводі. Його тягова батарея заряджається від домашньої розетки за 3-4 години, після чого в ідеалі “Вольт” може проїхати на самому лише електроприводі 60 – 65 км, а в післярестайлінговому виконанні (з 2016 р.) – і 85 км. Звісно, не ті 100 км, які проїздять більш сучасні “плагіни”, але показник все одно хороший. Суттєвий за українськими мірками недолік – ця PHEV–машина має лише чотири пасажирські місця (позаду не диван, а два окремі крісла з високим підлокітником посередині – в ньому схована батарея). До України “Вольти” потрапляють з-за океану, причому здебільшого – після ДТП.
Ефектний і комфортабельний седан-купе, виконаний на межі бізнес-класу. У гібридній версії (повний гібрид FHEV) має гідний бензиновий двигун на 2,4 л і достатньо потужний електродвигун. Гібридна установка дозволяє такій “Сонаті” рухатись як на бензині, так і на чистій електриці – щоправда, в останньому випадку зовсім недовго, адже батарея невелика. В Україні Sonata цього покоління відома завдяки офіційним постачанням бензинових версій, але гібриди привозять здебільшого з заокеанських аукціонів аварійного транспорту. На ходу автомобіль з американськими налаштуваннями ходової комфортний, і, крім того, доволі динамічний.
Близький родич “Сонати”, який завдяки кращому оснащенню і більш високому позиціонуванню коштує суттєво дорожче. Будучи повним гібридом FHEV, ця машина може їхати як на бензині, так і на електротязі, хоча зовсім недовго. Рідкість, що в суто електричному режимі машина розганяється аж до 100 км/год – зазвичай виробник обмежує максималку для такого режиму. Є варіанти бензинових моторів 2,0 л і 2,4 л, хоча на ринку домінують останні (американські) мотори. Цей в цілому вдалий автомобіль відрізняється від багатьох конкурентів ще й меншою витратою пального.
Один з найдоступніших гібридів на вторинному ринку (FHEV – повний гібрид) відрізняється тим, що має більшість вузлів від хрестоматійного у своїй безвідмовності Volkswagen Golf. Крім того, як для свого класу гібридний компактний автомобіль добре укомплектований. Бензинова частина силового агрегата – не дуже шанований в колах бувалих мотористів даунсайзинговий двигун 1.4 TSI, та ще й преселективний “робот” DSG на додачу. З іншого боку, на чистій електротязі машина може проїхати аж 2 км.
Вибір гібридних моделей на вторинному ринку сьогодні чималий. Відрадно, що є пропозиція як унікальних, спеціально спроектованих гібридів, так і класичних автівок у гібридному виконанні. Останні простіше утримувати і ремонтувати. З іншого боку, хотілось би попередити потенційних покупців машин HEV усіх типів: не всі переваги гібридів суттєво проявляються у повсякденній експлуатації. І навіть реальний тест-драйв тут не завжди допоможе. Тому перш ніж обирати гібридну машину, спробуйте дізнатись про її роботу в реальних умовах якомога більше – і краще у порівнянні зі звичайним ДВЗ-аналогом.
Триває кампанія декларування доходів громадян за 2024 рік. Подати декларацію потрібно до 1 травня, якщо…
Деякі українські пенсіонери можуть зіткнутися зі зменшенням своїх пенсійних виплат. Таке скорочення може відбутися відповідно…
Законопроектом Кабінету міністрів "Про професійну освіту" передбачено створення нової системи та скорочення типів установ. Рішення…
На вихідні синоптики прогнозують загалом теплу та комфортну температуру, однак будуть і дощі. Синоптикиня Наталка…
В Україні планують зробити дошкільні заклади доступними для малюків із тримісячного віку. Така можливість з’явиться…
Прогноз сонячної та геомагнітної активності на 20-22 березня 2025 року опублікував Центр прогнозування космічної погоди Національного управління океанічних та…