Верховна Рада днями схвалила в першому читанні законопроєкт №3356-д, який вводить обов’язкову вимогу додавати біопаливо до моторного бензину. Зокрема, з травня 2025 року в пальному має міститися певний відсоток етанолу.
Проте, така новація може завдати шкоди авто, які не пристосовані для використання модифікованого палива. Про це розповів президент Асоціації операторів ринку нафтопродуктів України Леонід Косянчук у коментарі “Телеграфу”.
У багатьох автомобілях є гумові та пластикові компоненти, не розраховані на контакт зі спиртами. Етанол руйнуватиме прокладки, шланги паливної системи, насоси тощо. А також спирт — потужний розчинник, він спричинить розшарування бензину та відділення води, пояснив експерт.
Та відразу нічого страшного під час руху не станеться. Проблеми виникнуть, якщо машина простоюватиме кілька днів. Етанольна суміш розшарується, а вода осяде в баку та потрапить до бензонасосу. Косянчук зауважив, що взимку ситуація може бути ще гіршою.
Також виникають сумніви стосовно контролю якості модифікованого пального. “Ніщо не завадить недобросовісним трейдерам домішувати біоетанол до низькоякісного бензину А-92 і продавати як А-95. За октановим числом все збігатиметься”, — додав президент Асоціації.
Водночас і для учасників ринку така новація невигідна економічно. Етанол коштує приблизно стільки ж, як і звичайний високооктановий бензин. Його додавання навряд чи здешевить пальне для кінцевого споживача, і не додасть прибутку трейдерам.
Використання бензину з біоетанолом у старих або непристосованих для нього автомобілях може призвести до низки проблем:
Щодо модифікації двигуна для використання бензину з біоетанолом, то це можливо, але вимагає деяких змін. І, звичайно, коштів.
По-перше, необхідно замінити деталі паливної системи, які можуть пошкодитися під дією біоетанолу, такі як паливні шланги, прокладки, деталі карбюратора тощо.
По-друге, необхідні інші форсунки, розраховані на вищу концентрацію етанолу. Можливо, знадобиться додатковий захист металевих деталей від корозії, наприклад, захисне покриття або використання стійких до корозії матеріалів.
Тому модифікація старого двигуна для використання біоетанолу може бути складною та дорогою. Для новіших автомобілів, розроблених для використання бензину з біоетанолом, ці модифікації зазвичай не потрібні.
У Швейцарії церква задля експерименту замінила у сповідальні священника на цифровий аватар Ісуса. Завдяки штучному інтелекту він…
Як стало відомо, що в Україні пенсіонери можуть користуватися пільгами на сплату земельного податку, але вони не поширюються на…
Продукти першої необхідності помітно подорожчали під тиском інфляції та інших факторів, а деякі торгові точки…
Згідно з недавнім аналізом Financial Times, мобілізаційний резерв України становить близько 3,7 млн чоловіків віком від 25…
В Україні почастішали випадки штрафування водіїв вживаних автомобілів, привезених зі США. Причина криється в технічних…
Останніми днями схоже, що у Москві з'явилася ще одна божевільна звичка. Після вечірніх лякалок Путіна,…