З 1 листопада 2024 року Польща офіційно впровадила жорсткі вимоги для іноземних перевізників, зокрема для українських. Тепер, аби перетнути польський кордон, водіям необхідно попередньо зареєструвати перевезення у системі SENT та отримати спеціальний реєстраційний номер RMPD. Ця ініціатива, як заявляють польські митні органи, покликана підвищити безпеку транспортування товарів та посилити контроль над кордонами.
Що змінюється для українських перевізників
Перша і найголовніша вимога — обов’язкова реєстрація перевезення у SENT. Тепер водії мають завчасно подати дані про перевезення та отримати реєстраційний номер, який необхідно пред’явити під час перетину кордону. Це стосується будь-якого типу вантажу, незалежно від його вартості чи категорії.
Окрім цього, введено ще одну важливу умову для перевізників із країн поза ЄС, серед яких і Україна: передача геолокаційних даних. Транспортні засоби повинні бути обладнані локатором або пристроєм для відстеження. Цей пристрій водій має активувати перед початком перевезення, аби польські органи могли в реальному часі контролювати пересування вантажівки на території Польщі. Ця вимога поширюється на всі транспортні засоби, які перевозять товари через польський кордон, незалежно від типу вантажу.
Штрафи за порушення нових правил
Польські органи впровадили досить значні штрафи для водіїв та перевізників, які порушать ці нові правила.
Такі правила, безумовно, ускладнюють процес транспортування товарів для українських водіїв, які й без того стикаються з численними труднощами в умовах війни. Польща нещодавно ввела ці обмеження, і водіям слід ретельно ознайомитися з вимогами, щоб уникнути проблем і зайвих витрат.
Чому нові правила вплинуть на бізнес-процеси
Введення обов’язкової реєстрації та передавання геолокаційних даних створює додаткові витрати та затримки у транспортуванні. Водіям доведеться більше часу витрачати на оформлення документів і стежити за активністю локаторів. Недотримання правил або ігнорування вимог може не лише вдарити по гаманцю, а й спричинити затримки у доставці вантажу, що, в свою чергу, може вплинути на репутацію компаній, особливо тих, хто постачає товари з України.
Окрім того, це нововведення може знизити кількість перевізників, які готові працювати на напрямку до Польщі, з огляду на додаткові труднощі і ризики.
Станом на кінець третього кварталу 2024 року Чехія відзначає позитивні тенденції у соціально-економічній інтеграції українських…
Сухопутна частина російського угруповання, що бере участь у бойових діях проти України, становить майже 580…
Кілька західних чиновників обговорюють повернення ядерної зброї в Україну як частину обговорень щодо гарантій безпеки для країни. Це…
Зміни у правилах бронювання з 1 грудня значно зміняться, тому отримати броню буде не так все й…
Удар міжконтинентальною ракетою по Дніпру був спробою Росії послати Україні та Заходу максимально потужний сигнал. Однак…
В Києві масштабують проєкт підготовки до зими в умовах нестачі електроенергії — встановлюють сонячні панелі…