Categories: Авто

В Україні поліцейським заборонять тримати в руках радари TruCAM

В Україні патрульним поліцейським на законодавчому рівні заборонять тримати в руках лазерні радари TruCAM, які вимірюють швидкість автомобілів. У Верховній Раді вже зареєстрували відповідний законопроект №10441.

Патрульні поліцейські часто вимірюють швидкість автомобілів за допомогою TruCAM, тримаючи їх у руках. Також ці прилади встановлюють стаціонарно. Але якщо тримати TruCAM в руках, це може призвести до значних помилок при вимірюванні швидкості автомобілів.

Суди часто скасовують штрафи за перевищення дозволеної швидкості, зафіксовані радарами TruCAM, якщо їх правоохоронці тримали в руках. Служителі Феміди вважають, що ручний вимір швидкості автомобілів суперечить ст. 40 Закону України “Про національну поліцію”.

Тому автори проекту закону №10441 пропонують, щоб технічні засоби для фіксації швидкості руху ТЗ були обов’язково встановлені стаціонарно, а ручне використання таких технічних засобів допускати не можна.

Законопроект №10441 зареєстрували у Верховній Раді 29 січня 2024 року. Наразі цей документ перебуває на розгляді у профільному парламентському Комітеті з питань правоохоронної діяльності, який має дати щодо нього свій висновок.

Скільки зараз на озброєнні патрульних поліцейських є лазерних радарів TruCAM – нам це не відомо. Йдеться про сотні приладів. Так, у травні 2023 року в Україні на нових 250 ділянках доріг (там, де найчастіше трапляються ДТП) патрульні поліцейські почали вимірювати швидкість автомобілів за допомогою TruCAM.

У Луганській та Донецькій областях радари TruCAM наразі не використовують, а у прифронтових районах Харківської, Сумської, Миколаївської та Херсонської областях їх використовують обмежено.

Потрібно зазначити, що TruCAM в Україні має багато різних претензій. Наприклад, цей радар мають своєчасно перевіряти на технічну справність, у нього обов’язково має бути пломба. Інакше суд скасує штраф. Це лише деякі проблеми, які можуть бути з TruCAM.

Крім того, законопроект №10441 передбачає на законодавчому рівні врегулювання прав та обов’язків нової категорії учасників дорожнього руху – користувачів персонального легкого електротранспорту (електросамокати, сигвеї, гіроборди, гіроскутери, злектроскейти). Ціль – знизити кількість ДТП за їх участю. На даний момент в українському законодавстві є прогалина щодо цих учасників дорожнього руху.

Ольга Степанова

Recent Posts

Огляд найдешевших країн для туристів: куди податися з малим бюджетом

В умовах зростаючих витрат на подорожі, багато хто вважає вартість авіаперельотів головною перепоною на шляху…

5 хв. ago

Ізраїль завдав серію авіаударів по південних районах Бейрута (відео)

У суботу, 6 жовтня, ізраїльські військові завдали п'ять авіаударів по південних околицях Бейрута. Офіційні ліванські…

14 хв. ago

Платити за труби доведеться навіть без опалення: чому так

Багато українців стикаються з неочікуваними витратами в своїх комунальних рахунках, і одним із найбільш дивних…

23 хв. ago

У Києві помітили багатоповерхівку, яка пливе Дніпром: хто дав дозвіл на “мандрівку”

Вдень 5 жовтня у Києві помітили незвичайну картину. По  Дніпру у межах столиці пливла багатоповерхівка. Ті, хто…

32 хв. ago

Чоловіки можуть видихнути: штраф за ВЛК скасують – кого торкнеться

Як правило, проходження військово-лікарської комісії є актуальним для військовозобов'язаних громадян, але не завжди це обов'язково…

43 хв. ago

Їжте квашену капусту якомога частіше і позбавтеся целюліту: чим ще корисний зимою смаколик

Квашена капуста має унікальний смак та великий вміст вітамінів, які так потрібні організму взимку. Сам…

52 хв. ago