Categories: Авто

В Україні поліцейським заборонять тримати в руках радари TruCAM

В Україні патрульним поліцейським на законодавчому рівні заборонять тримати в руках лазерні радари TruCAM, які вимірюють швидкість автомобілів. У Верховній Раді вже зареєстрували відповідний законопроект №10441.

Патрульні поліцейські часто вимірюють швидкість автомобілів за допомогою TruCAM, тримаючи їх у руках. Також ці прилади встановлюють стаціонарно. Але якщо тримати TruCAM в руках, це може призвести до значних помилок при вимірюванні швидкості автомобілів.

Суди часто скасовують штрафи за перевищення дозволеної швидкості, зафіксовані радарами TruCAM, якщо їх правоохоронці тримали в руках. Служителі Феміди вважають, що ручний вимір швидкості автомобілів суперечить ст. 40 Закону України “Про національну поліцію”.

Тому автори проекту закону №10441 пропонують, щоб технічні засоби для фіксації швидкості руху ТЗ були обов’язково встановлені стаціонарно, а ручне використання таких технічних засобів допускати не можна.

Законопроект №10441 зареєстрували у Верховній Раді 29 січня 2024 року. Наразі цей документ перебуває на розгляді у профільному парламентському Комітеті з питань правоохоронної діяльності, який має дати щодо нього свій висновок.

Скільки зараз на озброєнні патрульних поліцейських є лазерних радарів TruCAM – нам це не відомо. Йдеться про сотні приладів. Так, у травні 2023 року в Україні на нових 250 ділянках доріг (там, де найчастіше трапляються ДТП) патрульні поліцейські почали вимірювати швидкість автомобілів за допомогою TruCAM.

У Луганській та Донецькій областях радари TruCAM наразі не використовують, а у прифронтових районах Харківської, Сумської, Миколаївської та Херсонської областях їх використовують обмежено.

Потрібно зазначити, що TruCAM в Україні має багато різних претензій. Наприклад, цей радар мають своєчасно перевіряти на технічну справність, у нього обов’язково має бути пломба. Інакше суд скасує штраф. Це лише деякі проблеми, які можуть бути з TruCAM.

Крім того, законопроект №10441 передбачає на законодавчому рівні врегулювання прав та обов’язків нової категорії учасників дорожнього руху – користувачів персонального легкого електротранспорту (електросамокати, сигвеї, гіроборди, гіроскутери, злектроскейти). Ціль – знизити кількість ДТП за їх участю. На даний момент в українському законодавстві є прогалина щодо цих учасників дорожнього руху.

Ольга Степанова

Recent Posts

Будуть великі штрафи: з якого віку юнаків чекають у ТЦК

Під час воєнного стану та у мирний час правила військового обліку залишаються обов’язковими для дотримання.…

3 хв. ago

Нью-Йорк запроваджує плату за в’їзд на Мангеттен, щоб зменшити затори

У Нью-Йорку з початку наступного року запровадять плату за в’їзд на авто в центральну частину…

4 хв. ago

Продукти-кілери: що насправді “вбиває” вашу печінку

Печінка — наш вбудований "очищувач", який тихо виконує колосальний обсяг роботи: детоксикує організм, синтезує білки,…

6 хв. ago

Рада готує водіям “сюрприз”: права вилучатимуть за все, крім поганого настрою

Замість звичних штрафів за порушення правил дорожнього руху Верховна Рада вирішила підняти ставки. Новий законопроєкт…

15 хв. ago

“А царь то не настоящий!”: Соцмережі кепкують із “заморожених” рук Путіна у відео з бункера

Чергова поява Володимира Путіна на публіці, яка мала б підкреслити його тверду позицію, натомість породила…

24 хв. ago

Розвідка США розсекретила, як Путін розправлявся зі своїми опонентами, – Bloomberg

Національна розвідка США склала звіт про вбивства політичних опонентів Путіна за кордоном. На запит видання Bloomberg звіт був частково…

47 хв. ago