Categories: Авто

В Україні поліцейським заборонять тримати в руках радари TruCAM

В Україні патрульним поліцейським на законодавчому рівні заборонять тримати в руках лазерні радари TruCAM, які вимірюють швидкість автомобілів. У Верховній Раді вже зареєстрували відповідний законопроект №10441.

Патрульні поліцейські часто вимірюють швидкість автомобілів за допомогою TruCAM, тримаючи їх у руках. Також ці прилади встановлюють стаціонарно. Але якщо тримати TruCAM в руках, це може призвести до значних помилок при вимірюванні швидкості автомобілів.

Суди часто скасовують штрафи за перевищення дозволеної швидкості, зафіксовані радарами TruCAM, якщо їх правоохоронці тримали в руках. Служителі Феміди вважають, що ручний вимір швидкості автомобілів суперечить ст. 40 Закону України “Про національну поліцію”.

Тому автори проекту закону №10441 пропонують, щоб технічні засоби для фіксації швидкості руху ТЗ були обов’язково встановлені стаціонарно, а ручне використання таких технічних засобів допускати не можна.

Законопроект №10441 зареєстрували у Верховній Раді 29 січня 2024 року. Наразі цей документ перебуває на розгляді у профільному парламентському Комітеті з питань правоохоронної діяльності, який має дати щодо нього свій висновок.

Скільки зараз на озброєнні патрульних поліцейських є лазерних радарів TruCAM – нам це не відомо. Йдеться про сотні приладів. Так, у травні 2023 року в Україні на нових 250 ділянках доріг (там, де найчастіше трапляються ДТП) патрульні поліцейські почали вимірювати швидкість автомобілів за допомогою TruCAM.

У Луганській та Донецькій областях радари TruCAM наразі не використовують, а у прифронтових районах Харківської, Сумської, Миколаївської та Херсонської областях їх використовують обмежено.

Потрібно зазначити, що TruCAM в Україні має багато різних претензій. Наприклад, цей радар мають своєчасно перевіряти на технічну справність, у нього обов’язково має бути пломба. Інакше суд скасує штраф. Це лише деякі проблеми, які можуть бути з TruCAM.

Крім того, законопроект №10441 передбачає на законодавчому рівні врегулювання прав та обов’язків нової категорії учасників дорожнього руху – користувачів персонального легкого електротранспорту (електросамокати, сигвеї, гіроборди, гіроскутери, злектроскейти). Ціль – знизити кількість ДТП за їх участю. На даний момент в українському законодавстві є прогалина щодо цих учасників дорожнього руху.

Ольга Степанова

Recent Posts

Названо найкращий автомобіль 2025 року

У рамках традиційного конкурсу на звання найкращого автомобіля року переможцем названо е-кросовер Kia EV3. Дітище південнокорейського техногіганта обійшло моделі…

4 хв. ago

Світове споживання вина впало до найнижчого рівня за 60 років

Світове споживання вина у 2024 році досягло найнижчого рівня з 1961 року, повідомила Міжнародна організація…

13 хв. ago

ТЦК проведе “ревізію” серед військовозобов’язаних: поставили жорсткий ультиматум

У межах мобілізаційної кампанії 2025 року Кабінет Міністрів України уточнив порядок проходження військово-лікарських комісій та…

22 хв. ago

Європа висилає українських біженців: Польща б’є на сполох – що відбувається

У період із січня 2024 року по лютий 2025 року понад 10 000 осіб було…

30 хв. ago

Війна в Україні: як бути українцям, після того, як США «умивають руки»

Американська делегація на переговорах у Парижі заявила, що мета Білого дому – досягти повного припинення…

42 хв. ago

Весняні вихідні: тепло по всій країні, в деяких регіонах – дощі та зливи

Цими вихідними Україна опиниться під впливом весняного тепла, однак у деяких регіонах настрій може зіпсувати…

44 хв. ago