Categories: Авто

В Україні поліцейським заборонять тримати в руках радари TruCAM

В Україні патрульним поліцейським на законодавчому рівні заборонять тримати в руках лазерні радари TruCAM, які вимірюють швидкість автомобілів. У Верховній Раді вже зареєстрували відповідний законопроект №10441.

Патрульні поліцейські часто вимірюють швидкість автомобілів за допомогою TruCAM, тримаючи їх у руках. Також ці прилади встановлюють стаціонарно. Але якщо тримати TruCAM в руках, це може призвести до значних помилок при вимірюванні швидкості автомобілів.

Суди часто скасовують штрафи за перевищення дозволеної швидкості, зафіксовані радарами TruCAM, якщо їх правоохоронці тримали в руках. Служителі Феміди вважають, що ручний вимір швидкості автомобілів суперечить ст. 40 Закону України “Про національну поліцію”.

Тому автори проекту закону №10441 пропонують, щоб технічні засоби для фіксації швидкості руху ТЗ були обов’язково встановлені стаціонарно, а ручне використання таких технічних засобів допускати не можна.

Законопроект №10441 зареєстрували у Верховній Раді 29 січня 2024 року. Наразі цей документ перебуває на розгляді у профільному парламентському Комітеті з питань правоохоронної діяльності, який має дати щодо нього свій висновок.

Скільки зараз на озброєнні патрульних поліцейських є лазерних радарів TruCAM – нам це не відомо. Йдеться про сотні приладів. Так, у травні 2023 року в Україні на нових 250 ділянках доріг (там, де найчастіше трапляються ДТП) патрульні поліцейські почали вимірювати швидкість автомобілів за допомогою TruCAM.

У Луганській та Донецькій областях радари TruCAM наразі не використовують, а у прифронтових районах Харківської, Сумської, Миколаївської та Херсонської областях їх використовують обмежено.

Потрібно зазначити, що TruCAM в Україні має багато різних претензій. Наприклад, цей радар мають своєчасно перевіряти на технічну справність, у нього обов’язково має бути пломба. Інакше суд скасує штраф. Це лише деякі проблеми, які можуть бути з TruCAM.

Крім того, законопроект №10441 передбачає на законодавчому рівні врегулювання прав та обов’язків нової категорії учасників дорожнього руху – користувачів персонального легкого електротранспорту (електросамокати, сигвеї, гіроборди, гіроскутери, злектроскейти). Ціль – знизити кількість ДТП за їх участю. На даний момент в українському законодавстві є прогалина щодо цих учасників дорожнього руху.

Ольга Степанова

Recent Posts

Золото подешевшало після рекордного максимуму на тлі зміцнення долара

Спотове золото 24 березня знизилося на 0,1% до 3 022 доларів за унцію. Ціна на…

50 секунд ago

Туреччина і Таїланд більше не в моді: росіяни облюбували новий напрям для відпочинку

У Москві, попри прохолодну весняну погоду, сотні росіян у теплих куртках і шерстяних шапках стоять…

16 хв. ago

Трамп анонсував нові винищувачі шостого покоління: що про них відомо

Сполучені Штати Америки працюють над створенням винищувача шостого покоління F-47.  Про це заявив президент США Дональд Трамп, передає видання The War…

19 хв. ago

Система лягла: хакери атакували “Укрзалізницю”, в компанії визнали – проблеми серйозні

Онлайн-системи "Укрзалізниці" зазнали масштабної кібератаки. Відновленням систем вже другу добу займаються працівники компанії разом з…

22 хв. ago

Біженцям більше не раді: у Німеччині різко зросла кількість відмов українцям – що відбувається

Згідно з інформацією від Головного управління федеральної поліції Німеччини, громадяни України є найбільшою групою серед…

25 хв. ago

“Хитрим” водіям в Україні готують покарання: за що загрожують штрафи

В Україні готують покарання для водіїв, які гальмують перед камерами. Про це пише UAMotors. На території України функціонує…

28 хв. ago