Categories: Авто

В Україні поліцейським заборонять тримати в руках радари TruCAM

В Україні патрульним поліцейським на законодавчому рівні заборонять тримати в руках лазерні радари TruCAM, які вимірюють швидкість автомобілів. У Верховній Раді вже зареєстрували відповідний законопроект №10441.

Патрульні поліцейські часто вимірюють швидкість автомобілів за допомогою TruCAM, тримаючи їх у руках. Також ці прилади встановлюють стаціонарно. Але якщо тримати TruCAM в руках, це може призвести до значних помилок при вимірюванні швидкості автомобілів.

Суди часто скасовують штрафи за перевищення дозволеної швидкості, зафіксовані радарами TruCAM, якщо їх правоохоронці тримали в руках. Служителі Феміди вважають, що ручний вимір швидкості автомобілів суперечить ст. 40 Закону України “Про національну поліцію”.

Тому автори проекту закону №10441 пропонують, щоб технічні засоби для фіксації швидкості руху ТЗ були обов’язково встановлені стаціонарно, а ручне використання таких технічних засобів допускати не можна.

Законопроект №10441 зареєстрували у Верховній Раді 29 січня 2024 року. Наразі цей документ перебуває на розгляді у профільному парламентському Комітеті з питань правоохоронної діяльності, який має дати щодо нього свій висновок.

Скільки зараз на озброєнні патрульних поліцейських є лазерних радарів TruCAM – нам це не відомо. Йдеться про сотні приладів. Так, у травні 2023 року в Україні на нових 250 ділянках доріг (там, де найчастіше трапляються ДТП) патрульні поліцейські почали вимірювати швидкість автомобілів за допомогою TruCAM.

У Луганській та Донецькій областях радари TruCAM наразі не використовують, а у прифронтових районах Харківської, Сумської, Миколаївської та Херсонської областях їх використовують обмежено.

Потрібно зазначити, що TruCAM в Україні має багато різних претензій. Наприклад, цей радар мають своєчасно перевіряти на технічну справність, у нього обов’язково має бути пломба. Інакше суд скасує штраф. Це лише деякі проблеми, які можуть бути з TruCAM.

Крім того, законопроект №10441 передбачає на законодавчому рівні врегулювання прав та обов’язків нової категорії учасників дорожнього руху – користувачів персонального легкого електротранспорту (електросамокати, сигвеї, гіроборди, гіроскутери, злектроскейти). Ціль – знизити кількість ДТП за їх участю. На даний момент в українському законодавстві є прогалина щодо цих учасників дорожнього руху.

Ольга Степанова

Recent Posts

Найшвидший апарат NASA зіткнувся із Сонцем на швидкості 600 000 км/год і вижив

У NASA повідомили, що найшвидший космічний апарат у світі успішно пережив 20-те зближення з Сонцем…

6 хв. ago

Ключ до походження життя на Землі: вчені зробили важливе відкриття на Марсі

Марсохід NASA понад 10 років тому вперше виявив на Марсі наявність органічних молекул, які ховаються…

16 хв. ago

Мінімальну зарплату та пенсію в Україні заморозять: “Це буде катастрофа“

У держбюджеті на 2025 рік в Україні не заплановано підвищення мінімальної заробітної плати та прожиткових…

24 хв. ago

Дрони СБУ спопелили склад боєприпасів у Воронезькій області: знищені ракети, снаряди, набої

Бавовна наробила величезного галасу у Воронезькій області. Росіяни змушені оперативно проводити евакуацію населення, а боєкомплекти…

27 хв. ago

Можуть непоправно зіпсувати зуби: 6 найнебезпечніших стоматологічних трендів TikTok

Останнім часом люди дедалі частіше шукають у соцмережах, зокрема, у TikTok, різні поради, що допомагають…

40 хв. ago

Більше, ніж після Другої світової: The Economist підрахувало втрати окупантів в Україні – графік

Росія не оприлюднює кількість своїх солдатів, які були вбиті або поранені від початку її повномасштабного вторгнення…

41 хв. ago