Categories: Авто

Водії аж присіли: з’явилися подробиці про платні дороги та їхню ціну

Поява платних доріг в Україні є темою, яка викликає активні дискусії та інтерес як серед громадян, так і серед експертів у сфері транспорту та інфраструктури.

Однак, незважаючи на бажання впровадити цю практику, масштаб проєкту та його вартість роблять його реалізацію складним та багатоетапним завданням.

Докладніше про те, з’явилися подробиці про платні дороги та їхню ціну, повідомляє Стіна.

За даними, озвученими заступником міністра фінансів Олександром Кавою, попередня вартість системи, яка розраховуватиме оплату за використання платних доріг, оцінюється у понад 7 млрд грн.

Ці дані були підготовлені ще до початку повномасштабного вторгнення Росії до України, тому на сьогодні можуть бути переглянуті.

Створення такої системи передбачає не лише високі витрати, а й розвиток нових технологій для контролю та обліку руху платними ділянками.

Два компоненти платних доріг

Олександр Кава роз’яснив, що існує два основних формати організації платних доріг, які часто плутають:

  1. Концесійні дороги — будуються коштом інвесторів, які згодом отримують можливість стягувати плату за проїзд, щоб повернути вкладені кошти.
  2. Толінг – система оплати за проїзд вантажного транспорту (фур) дорогами. Цей формат вже давно використовується у більшості країн Європи.

Для реалізації другого варіанта потрібно використання комплексної системи оплати та контролю, що значно підвищує вартість проєкту.

Як працює система толінгу?

Толінг передбачає розрахунок плати за проїзд залежно від кількості кілометрів, подоланих вантажним транспортом. Для цього необхідно розробити систему, яка:

  • Фіксує момент в’їзду автомобіля на дорогу.
  • Відстежує весь маршрут руху.
  • Розраховує підсумкову вартість використання платної ділянки.

Заступник міністра уточнив, що такі системи можуть працювати на базі різноманітних технологічних рішень.

Можливі варіанти технологічних рішень

  1. Віньєтки — простий варіант, який є документом або наклейкою, що підтверджує оплату за користування дорогами. Такі системи діють у невеликих країнах, наприклад, Чехії, Угорщині, Словаччині та Румунії. Однак для України, враховуючи її територію, цей спосіб є неефективним.
  2. GPS-пристрою або RFID-мітки – більш сучасні технології, які дозволяють відстежувати маршрут автомобіля та автоматично розраховувати плату. Це рішення активно використовується у таких країнах, як Польща.

Член комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко заявив, що платні дороги в Україні можуть з’явитися не раніше ніж через п’ять років. Наразі уряд розглядає п’ять регіонів для будівництва таких об’єктів.

Ткаченко Валентина

Recent Posts

У Трампа планують закінчити війну в Україні за 100 днів

Представник обраного президента США Дональда Трампа Кіт Келлог заявив, що ставить за мету протягом 100 днів після…

1 хв. ago

Стали відомі наслідки для РФ щодо припинення транзиту газу через Україну

Рішення України стосовно припинення транспортування російського газу своєю територією виявилося одним із найбільших та найдорожчих…

10 хв. ago

В Києві водіїв попередили про несподівану небезпеку на дорогах

Мешканці столиці все частіше помічають незвичайних гостей на вулицях міста – диких зайців, які через…

23 хв. ago

Що таке метапневмовірус та чи загрожує він новою пандемією

Метапневмовірус (HMPV) — це одноланцюговий РНК-вірус із родини Pneumoviridae. Наразі вакцини проти цієї інфекції немає,…

33 хв. ago

Назвали дату, коли світло подорожчає з 4 грн до 6 за 1 кВт-год

Для всіх наших дорогих та шановних читачів, які з великою відповідальністю стежать за своїми платіжками…

43 хв. ago

“Прикручують гайки”: що змінилося для біженців у 2025 році

Через війну, яку розпочала Росія, багато наших громадян були змушені покинути свої домівки та виїхати…

54 хв. ago