Categories: Авто

Водії аж присіли: з’явилися подробиці про платні дороги та їхню ціну

Поява платних доріг в Україні є темою, яка викликає активні дискусії та інтерес як серед громадян, так і серед експертів у сфері транспорту та інфраструктури.

Однак, незважаючи на бажання впровадити цю практику, масштаб проєкту та його вартість роблять його реалізацію складним та багатоетапним завданням.

Докладніше про те, з’явилися подробиці про платні дороги та їхню ціну, повідомляє Стіна.

За даними, озвученими заступником міністра фінансів Олександром Кавою, попередня вартість системи, яка розраховуватиме оплату за використання платних доріг, оцінюється у понад 7 млрд грн.

Ці дані були підготовлені ще до початку повномасштабного вторгнення Росії до України, тому на сьогодні можуть бути переглянуті.

Створення такої системи передбачає не лише високі витрати, а й розвиток нових технологій для контролю та обліку руху платними ділянками.

Два компоненти платних доріг

Олександр Кава роз’яснив, що існує два основних формати організації платних доріг, які часто плутають:

  1. Концесійні дороги — будуються коштом інвесторів, які згодом отримують можливість стягувати плату за проїзд, щоб повернути вкладені кошти.
  2. Толінг – система оплати за проїзд вантажного транспорту (фур) дорогами. Цей формат вже давно використовується у більшості країн Європи.

Для реалізації другого варіанта потрібно використання комплексної системи оплати та контролю, що значно підвищує вартість проєкту.

Як працює система толінгу?

Толінг передбачає розрахунок плати за проїзд залежно від кількості кілометрів, подоланих вантажним транспортом. Для цього необхідно розробити систему, яка:

  • Фіксує момент в’їзду автомобіля на дорогу.
  • Відстежує весь маршрут руху.
  • Розраховує підсумкову вартість використання платної ділянки.

Заступник міністра уточнив, що такі системи можуть працювати на базі різноманітних технологічних рішень.

Можливі варіанти технологічних рішень

  1. Віньєтки — простий варіант, який є документом або наклейкою, що підтверджує оплату за користування дорогами. Такі системи діють у невеликих країнах, наприклад, Чехії, Угорщині, Словаччині та Румунії. Однак для України, враховуючи її територію, цей спосіб є неефективним.
  2. GPS-пристрою або RFID-мітки – більш сучасні технології, які дозволяють відстежувати маршрут автомобіля та автоматично розраховувати плату. Це рішення активно використовується у таких країнах, як Польща.

Член комітету Верховної Ради України з питань транспорту та інфраструктури Володимир Крейденко заявив, що платні дороги в Україні можуть з’явитися не раніше ніж через п’ять років. Наразі уряд розглядає п’ять регіонів для будівництва таких об’єктів.

Ткаченко Валентина

Recent Posts

Двометрові гіганти: науковці розповіли, який вигляд мали пращури пінгвінів

Пращури сучасних пінгвінів були гігантськими – їхній зріст міг сягати двох метрів, вони співіснували з китами-базилозавридами. Про це…

5 години ago

Розпочате у 1938 році дослідження встановило єдиний “ключ до щастя”, і це не здоров’я

Щастя людей протягом усього життя найточніше залежить від міцності стосунків. Вони "невід'ємні для всього, що ми…

5 години ago

Обіцяли не підвищувати: але всім українцям уже перерахували газові платіжки

В Україні з 1 січня перерахували суми у платіжках за доставку газу. Сам тариф не…

5 години ago

«Вибори, як свято»: Лукашенко готується знову стати президентом

Лукашенко має намір ще раз зустрітися з ЦВК, щоб визначитися, чи запрошувати на президентські вибори…

6 години ago

ПриватБанк блокує картки навіть за малі суми операцій: чому це відбувається

У "ПриватБанку" пояснили, що іноді операції з картками можуть проходити додаткову перевірку через Службу безпеки…

6 години ago

Нові правила виходу на пенсію з 2025 року: що варто знати

З 2025 року українцям доведеться адаптуватися до оновлених вимог для виходу на пенсію за віком.…

6 години ago