Крейсер без курсу: експерт пояснив, чому “найпотужніший” корабель РФ виявився провалом

Російські бойові крейсери класу 1144 “Орлан” (“Кіров” за класифікацією НАТО), такі як “Адмірал Нахімов”, колись були символами радянської військово-морської могутності. Проте затримки в модернізації кораблів поставили під сумнів їхню актуальність у сучасних війнах.

Про це розповів американський журналіст Калеб Ларсон, який висвітлював війну в Україні для західних читачів, у своїй колонці для видання 19FortyFive.

Росія намагається дати цим колись грізним кораблям нове життя. За словами журналіста, бойові крейсери класу “Киров” унікальні і не мають аналогів у західних ВМС. Проте їхнє місце в сучасних війнах залишається невизначеним через затримки і зриви термінів модернізації.

Ларсон нагадав, що крейсери класу “Кіров” були введені в експлуатацію в 1980-х роках. Ці кораблі були спроектовані з величезними наступальними і оборонними можливостями для протидії силам НАТО.

Особливу увагу в конструкції крейсерів приділяли швидкості та вогневій потужності. Для цього на кораблі встановлювали важке озброєння, включно з надзвуковими крилатими протикорабельними ракетами П-700 “Граніт” і ЗРК С-300ФМ “Форт-М”.

Радянські крейсери мають водотоннажність у 24 500 тонн, а максимальна швидкість перевищує 30 вузлів. Проте їхня корисність залежала від радянської морської авіації, що забезпечує прикриття з повітря, що з плином часу і в світлі мінімального потенціалу морської авіації Росії стало явно недостатнім, підкреслив журналіст.

Модернізація “Адмірала Нахімова” виявилася для РФ історією величезних затримок і зривів термінів. Спочатку росіяни хотіли, щоб він знову увійшов до складу ВМФ у 2018 році, але його капітальний ремонт був затьмарений кількома пропущеними термінами, пов’язаними з проблемами в інтеграції передових технологій у корпус корабля часів Холодної війни.

Журналіст вважає, що у “Адмірала Нахімова” можуть виникнути серйозні проблеми, якщо йому доведеться брати участь у сучасній морській війні. За його словами, досягнення в галузі розвідки, спостереження і високоточного наведення боєприпасів роблять такі великі і дорогі цілі значно вразливими, особливо проти сучасного озброєння.

Незважаючи на вік крейсерів класу “Кіров”, Росія продовжує вносити значні інвестиції в них. Це відображає ширші стратегічні проблеми Москви, заявив журналіст.

Війна в Україні зробила недоліки російського флоту ще більш очевидними. Ларсон підкреслив, що невеликі, недорогі, але вразливі платформи виявилися набагато ефективнішими в морських операціях.

Тому реконструкція “Адмірала Нахімова”, яку проводять досі, являє собою стратегічне протиріччя і свідчить про те, що російська військово-морська стратегія, як і раніше, спирається на реалії та озброєння часів Холодної війни, додав експерт.

Ларсон вважає, що поки рано говорити про те, чи окупиться робота Росії з модернізації своїх застарілих крейсерів у довгостроковій перспективі. З огляду на те, що зараз ресурси виділяються на сухопутну війну в Україні, відповідь на це питання найімовірніше буде негативною, резюмував журналіст.

Ткаченко Валентина

Recent Posts

Трамп прилетів у Вашингтон і відгуляв вечірку з феєрверками

Дональд Трамп повертається у Білий дім як 47 президент США. 20 січня відбудеться його інавгурація, а…

5 хв. ago

Окупантам залишилось менше 5 км до кордонів Дніпропетровщини – DeepState

Відстань від лінії фронту до кордонів Дніпропетровщини скоротилася до менш ніж 5 км. Про це свідчать карти…

13 хв. ago

Девіз Арнольда Шварценеггера допоможе вам стати щасливішими: психологи це підтверджують

"Це дико, якщо подумати, скільки людей нещасливі", - зазначив всесвітньо відомий актор і бодібілдер Арнольд Шварценеггер у…

22 хв. ago

Шкільна освіта в Україні “вбиває” дитячі таланти: чому українські школярі не отримують знань

Українські школярі отримують надмірну кількість інформації, яку не встигають засвоїти, що призводить до необхідності звертатися…

32 хв. ago

Банкомат “з’їв” гроші, а банк не реагує: клієнти ПриватБанку скаржаться на роботу техпідтримки

Користувачі Приватбанку повідомляють про серйозні проблеми з доступністю служби підтримки клієнтів. Про це пише клієнтка у своїй скарзі…

40 хв. ago

Штраф 5000 грн за керування автомобілем в куртці: де за це покарають водіїв

В Україні водії взимку зазвичай не переймаються тим, щоб знімати верхній одяг перед поїздкою. Однак…

47 хв. ago