КНДР переробляє літаки РФ на платформи раннього виявлення А-50У, — аналітики

У Північній Кореї, імовірно, переробляють російські військові транспортні літаки на платформи раннього виявлення для військових потреб країни, чому передували місяці військового співробітництва з РФ. Про це пише “Інститут вивчення війни” з посиланням на американський проєкт 38 North, який відстежує події в КНДР і знаходиться в Центрі ім. Генрі Л. Стімсона.

Автори публікації посилаються на супутникові знімки, зроблені 1 серпня, які показали, що в Міжнародному аеропорту Пхеньяна з військових транспортників Іл-76 державної авіакомпанії КНДР Air Koryo роблять повітряну платформу раннього виявлення. Ця система покликана поліпшити можливості виявлення КНДР і доповнити наземні радари.

За даними авторів публікації, у 70-х роках у СРСР проводили подібні переобладнання, але невідомо, чи мають стосунок до проєкту російські інженери та чи постачають російські матеріали.

Іл-76

Російський президент Володимир Путін і північнокорейський диктатор Кім Чен Ин підписали угоду про широкомасштабну співпрацю до червня 2024 року. За нещодавніми повідомленнями, Північна Корея продовжує розширювати номенклатуру озброєнь, що поставляються у РФ.

“Якщо таку модифікацію завершать, новий літак стане першою платформою подібного типу для північнокорейських збройних сил”, — зазначають автори публікації, додаючи, що літак, над яким працюють у КНДР, схожий на А-50У.

В аеропорту Сусан перебувають три літаки ІЛ-76 з маркуванням Air Koryo. У жовтні минулого року їх перемістили в ремонтну зону, у наступні дні навколо них побудували паркан.

У ремонтній зоні аеропорту також розташовано два ангари з кількома гелікоптерами та невеликими літаками. Літаки Air Koryo можна бачити тут часто, але загородження навколо Іл-76 виглядає незвично.

У листопаді минулого року тут почалися роботи над верхньою частиною фюзеляжу, за крилами. За супутниковими знімками неможливо підтвердити, що саме робили, але, схоже, що встановлюють опору для радара, і тут також встановлять поворотний пристрій, антену і купол для бортової системи дальнього радіолокаційного виявлення та управління.

На знімках, зроблених 15 липня, видно, що літак залишається всередині загородженої зони. Тут також знаходиться обладнання та додаткові матеріали.

Порівняння з А-50У

А-50У

Іл-76 переобладнали в систему дальнього радіолокаційного виявлення в 70-х роках. У підсумку з’явився А-50, Mainstay за кодифікацією НАТО. У 2023 році його модернізували в А-50У.

У літака, який будують на аеродромі в КНДР, опори для радара розташовані в тому самому місці, що й в А-50У, зазначається у публікації.

Ольга Степанова

Recent Posts

Сповідь без священника. У Швейцарії церква встановила цифровий аватар Ісуса

У Швейцарії церква задля експерименту замінила у сповідальні священника на цифровий аватар Ісуса. Завдяки штучному інтелекту він…

6 години ago

Забудьте про пільги: пенсіонерів зроблять ще біднішим – за що тепер змусять заплатити

Як стало відомо, що в Україні пенсіонери можуть користуватися пільгами на сплату земельного податку, але вони не поширюються на…

6 години ago

Грабіжницькі націнки: магазини штучно завищують ціни на основні продукти

Продукти першої необхідності помітно подорожчали під тиском інфляції та інших факторів, а деякі торгові точки…

6 години ago

Від мобілізації не втекти: дані, які важко заперечити – скільки українців ще призвуть

Згідно з недавнім аналізом Financial Times, мобілізаційний резерв України становить близько 3,7 млн ​​чоловіків віком від 25…

6 години ago

За американське авто можуть відібрати права: на що звернути увагу

В Україні почастішали випадки штрафування водіїв вживаних автомобілів, привезених зі США. Причина криється в технічних…

7 години ago

Відповідь обов’язково буде: у Москві брязкають зброєю, сиплють погрозами та лякають світ Путіним

Останніми днями схоже, що у Москві з'явилася ще одна божевільна звичка. Після вечірніх лякалок Путіна,…

7 години ago