КНДР переробляє літаки РФ на платформи раннього виявлення А-50У, — аналітики

У Північній Кореї, імовірно, переробляють російські військові транспортні літаки на платформи раннього виявлення для військових потреб країни, чому передували місяці військового співробітництва з РФ. Про це пише “Інститут вивчення війни” з посиланням на американський проєкт 38 North, який відстежує події в КНДР і знаходиться в Центрі ім. Генрі Л. Стімсона.

Автори публікації посилаються на супутникові знімки, зроблені 1 серпня, які показали, що в Міжнародному аеропорту Пхеньяна з військових транспортників Іл-76 державної авіакомпанії КНДР Air Koryo роблять повітряну платформу раннього виявлення. Ця система покликана поліпшити можливості виявлення КНДР і доповнити наземні радари.

За даними авторів публікації, у 70-х роках у СРСР проводили подібні переобладнання, але невідомо, чи мають стосунок до проєкту російські інженери та чи постачають російські матеріали.

Іл-76

Російський президент Володимир Путін і північнокорейський диктатор Кім Чен Ин підписали угоду про широкомасштабну співпрацю до червня 2024 року. За нещодавніми повідомленнями, Північна Корея продовжує розширювати номенклатуру озброєнь, що поставляються у РФ.

“Якщо таку модифікацію завершать, новий літак стане першою платформою подібного типу для північнокорейських збройних сил”, — зазначають автори публікації, додаючи, що літак, над яким працюють у КНДР, схожий на А-50У.

В аеропорту Сусан перебувають три літаки ІЛ-76 з маркуванням Air Koryo. У жовтні минулого року їх перемістили в ремонтну зону, у наступні дні навколо них побудували паркан.

У ремонтній зоні аеропорту також розташовано два ангари з кількома гелікоптерами та невеликими літаками. Літаки Air Koryo можна бачити тут часто, але загородження навколо Іл-76 виглядає незвично.

У листопаді минулого року тут почалися роботи над верхньою частиною фюзеляжу, за крилами. За супутниковими знімками неможливо підтвердити, що саме робили, але, схоже, що встановлюють опору для радара, і тут також встановлять поворотний пристрій, антену і купол для бортової системи дальнього радіолокаційного виявлення та управління.

На знімках, зроблених 15 липня, видно, що літак залишається всередині загородженої зони. Тут також знаходиться обладнання та додаткові матеріали.

Порівняння з А-50У

А-50У

Іл-76 переобладнали в систему дальнього радіолокаційного виявлення в 70-х роках. У підсумку з’явився А-50, Mainstay за кодифікацією НАТО. У 2023 році його модернізували в А-50У.

У літака, який будують на аеродромі в КНДР, опори для радара розташовані в тому самому місці, що й в А-50У, зазначається у публікації.

Ольга Степанова

Recent Posts

Не мають законної сили: через які повістки не зможуть покарати

В Україні триває процес загальної мобілізації, під час якого територіальні центри комплектування активно розсилають повістки…

12 хв. ago

На замітку господиням: 3 помилки, які зіпсують пасту карбонара

Під час приготування пасти карбонари чи болоньєзе можна допустити деякі помилки, які зіпсують смак страви.…

22 хв. ago

ЄС закликав виконати ордери на арешт Путіна

Євросоюз закликав усі держави, які ратифікували Римський статут, виконувати свої зобов'язання. Зокрема йдеться про арешт…

34 хв. ago

Чи може ТЦК передати повістку через родичів: юрист дав пояснення

Військовослужбовці ТЦК не можуть передати повістку військовозобов'язаному через родичів. Якщо це сталося, то документ не…

50 хв. ago

Експерти пояснили небажання Путіна оголошувати нову хвилю мобілізації

Росія наразі не планує оголошення нової хвилі мобілізації в короткостроковій або середньостроковій перспективі, оскільки президент…

50 хв. ago

Стало відомо, хто може отримати пенсію загиблого військового

Попри війну, українці продовжують отримувати пенсії та соціальні виплати. В Україні існує декілька видів пенсії,…

1 годину ago