КНДР переробляє літаки РФ на платформи раннього виявлення А-50У, — аналітики

У Північній Кореї, імовірно, переробляють російські військові транспортні літаки на платформи раннього виявлення для військових потреб країни, чому передували місяці військового співробітництва з РФ. Про це пише “Інститут вивчення війни” з посиланням на американський проєкт 38 North, який відстежує події в КНДР і знаходиться в Центрі ім. Генрі Л. Стімсона.

Автори публікації посилаються на супутникові знімки, зроблені 1 серпня, які показали, що в Міжнародному аеропорту Пхеньяна з військових транспортників Іл-76 державної авіакомпанії КНДР Air Koryo роблять повітряну платформу раннього виявлення. Ця система покликана поліпшити можливості виявлення КНДР і доповнити наземні радари.

За даними авторів публікації, у 70-х роках у СРСР проводили подібні переобладнання, але невідомо, чи мають стосунок до проєкту російські інженери та чи постачають російські матеріали.

Іл-76Іл-76
Іл-76

Російський президент Володимир Путін і північнокорейський диктатор Кім Чен Ин підписали угоду про широкомасштабну співпрацю до червня 2024 року. За нещодавніми повідомленнями, Північна Корея продовжує розширювати номенклатуру озброєнь, що поставляються у РФ.

“Якщо таку модифікацію завершать, новий літак стане першою платформою подібного типу для північнокорейських збройних сил”, — зазначають автори публікації, додаючи, що літак, над яким працюють у КНДР, схожий на А-50У.

В аеропорту Сусан перебувають три літаки ІЛ-76 з маркуванням Air Koryo. У жовтні минулого року їх перемістили в ремонтну зону, у наступні дні навколо них побудували паркан.

У ремонтній зоні аеропорту також розташовано два ангари з кількома гелікоптерами та невеликими літаками. Літаки Air Koryo можна бачити тут часто, але загородження навколо Іл-76 виглядає незвично.

У листопаді минулого року тут почалися роботи над верхньою частиною фюзеляжу, за крилами. За супутниковими знімками неможливо підтвердити, що саме робили, але, схоже, що встановлюють опору для радара, і тут також встановлять поворотний пристрій, антену і купол для бортової системи дальнього радіолокаційного виявлення та управління.

На знімках, зроблених 15 липня, видно, що літак залишається всередині загородженої зони. Тут також знаходиться обладнання та додаткові матеріали.

Порівняння з А-50У

А-50У

Іл-76 переобладнали в систему дальнього радіолокаційного виявлення в 70-х роках. У підсумку з’явився А-50, Mainstay за кодифікацією НАТО. У 2023 році його модернізували в А-50У.

У літака, який будують на аеродромі в КНДР, опори для радара розташовані в тому самому місці, що й в А-50У, зазначається у публікації.

Ольга Степанова

Recent Posts

Кредити стануть дорожчими, але не для всіх: до чого готуватися українцям

Недавнє підвищення облікової ставки Національним банком України до 15,5% має на меті зміцнення гривні та…

2 хв. ago

Новий тариф на газ влітку “доб’є” українців: ціна за куб може відлетіти в космос

Українці можуть зіткнутися із суттєвим зростанням тарифів на газ вже цього літа, при цьому ціни…

10 хв. ago

На Харківщині працівник ТЦК побився з пенсіонером

У Лозовій Харківської області стався конфлікт за участі військового, ймовірно, працівника ТЦК та СП. Чоловік побився…

15 хв. ago

Путін порадив російським олігархам не чекати на завершення війни

На закритій частині з'їзду Російського союзу промисловців та підприємців президент РФ Володимир Путін дав зрозуміти…

23 хв. ago

Міноборони агітує молодих чоловіків записуватись до армії чизбургерами

Міністерство оборони України мотивує молодих чоловіків на фронт чизбургерами. Агітаційний ролик із кулінарним ухилом з'явився…

31 хв. ago

Пенсії урізали, доплати призупинили: кого залишили без грошей у 2025 році

Виплати мешканцям гірських районів тимчасово зупинено, коли чекати відновлення? У 2025 році для українських пенсіонерів…

40 хв. ago